loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

معرفی کتاب پرسشهای اولین و آخرین نوشته برایان مگی

معرفی کتاب پرسشهای اولین و آخرین نوشته برایان مگی

کتاب‌ پرسش‌های اولین و آخرین، رمز و راز لاادری‌گری برایان مگی‌ست. برایان مگی در این کتاب، لاادری را در سه مقام بررسی می‌کند. اول مقام حیرت، دوم مقام ندانم گویان و سوم بهترین نوع لاادری‌گری رسیدن به یقین در اسرع وقت(پیش از مرگ). برایان مگی معتقد است همه‌ی ندانم‌های ما به زمان و فضا، دریافت موقعیت خودمان و تمایلات شخصی بستگی دارد.

به نام خدا
پرسش‌های اولین و آخرین

 

برایان مگی

برایان مگی در 12 آوریل 1930 در شرق لندن متولد شد و در26 ژوئیه 2019 در شهر آکسفورد درگذشت.
مگی فیلسوف، روزنامه‌نگار، نویسنده و سیاست‌مدار بریتانیایی بود. بیشتر افراد شهرت مگی را در قابلیت مثال زدنی او در "عامه فهم" کردن فلسفه و آوردن فلسفه بر صحنه تلویزیون در پر بیننده‌ترین ساعات تلویزیون می‌دانند. 
مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی با فیلسوفان بزرگ چون: آیزایا برلین، نوام چامسکی، هربرت مارکوزه و ...گفت و گو‌هایی درباره‌ی آرا و عقاید در قالب فلسفه زبان، مارکسیسم، مکتب فرانکفورت و ...مصاحبه‌ها و گفت و گو‌هایی که بعضا شامل کتاب‌ هم شدند از جمله: پانزده فیلسوف بزرگ، آفرینندگان فلسفه معاصر، تاریخ فلسفه غرب یا سرگذشت فلسفه.

شهرت مگی در محافل دانشگاهی بیشتر ثمره‌ی مطالعات و نوشته‌های وی در باره‌ی واگنر و شوپنهاور است. همچنین مگی، به عنوان مرجعی معتبر در مورد واگنر، موسیقی‌دان قرن نوزدهم آلمان شناخته می‌شود.

 


 

آخرین مصاحبه برایان مگی در تاریخ 7 آگوست 2019 با عنوان «The last interview with Bryan Magee» که توسط جان مایر نوشته و در وب‌سایت پراسپکت منتشر شده است و وب‌سایت ترجمان آن را در تاریخ 28 مرداد 1398 با عنوان «آخرین مصاحبه با برایان مگی» و ترجمۀ محمد معماریان منتشر کرده است.


برایان مگی و دنیای سیاست

برایان مگی دنیای سیاست را هم آزمود اما در سیاست ناکام بود. نماینده حزب سوسیال دموکرات بریتانیا در مجلس عوام بود و زمانی که به رویای نخست وزیری بریتانیا مشغول بود، از سر ناکامی سیاسی و شناختن ذات و عقاید قدرت طلبانه‌ی سیاسیون، تصمیم بر افشای این عقاید گرفت و بعد از دنیای سیاست برای همیشه خداحافظی کرد.

پرسش‌های اولین و آخرین

کتاب‌ پرسش‌های اولین و آخرین، رمز و راز لاادری‌گری برایان مگی‌ست.
برایان مگی در این کتاب، لاادری‌گری را در سه مقام بررسی می‌کند. اول مقام حیرت، دوم مقام ندانم گویان و سوم بهترین نوع لاادری‌گری مقام رسیدن به یقین در اسرع وقت(پیش از مرگ).


 

برایان مگی معتقد است همه‌ی ندانم‌های ما به زمان و فضا، دریافت موقعیت خودمان و تمایلات شخصی بستگی دارد. وی پرسش‌هایی را مطرح می‌کرد که گاهی تصمیم گیری درباره آن‌‌ها دست بشر نیست مانند محل تولد و گاهی پرسش‌هایی دارد که انسان بطور مستقیم مسئول انتخاب آن است.


بریده‌ای از کتاب

خاموش بودیم، چشم گشودیم و خود را در این گوشه کیهان یافتیم. ضروری‌ست که کیستی خود و چیستی جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم، فهم کنیم. مهم است که بدانیم چگونه زندگی کنیم و چگونه با مرگ مواجه شویم.
عقل در این مسیر دور و دراز راهبر ما بوده است، اما معما همچنان باقیست. به نظر می‌رسد آنگاه که سرگشتگی بر ذهن و حواس ما چیره می‌شود، ایمان دلیلی موجه می‌یابد، اما ایمان دانش نیست.
البته فکر کردن به میزان خود دارای نتیجه مطلوب هست. اما گاه به این نتیجه مطلوب تر می‌توان رسید که نظر کردن ما راو هم نزدیک خواهد کرد.

 

این کتاب توسط نشر نو در سال 1399 و  با ترجمه عبدالرضا سالار بهزادی منتشر شد. برای خرید این کتاب از این لینک اقدام کنید.

نوشته: محمدِ حسین

طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک