loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

اونو (سه بعدی رنگی)

5 / 0
  • تعداد بازیکن : 2 تا 12 نفر
  • رده سنی : 7 سال به بالا
  • مدت زمان بازی : 30 تا 60 دقیقه
  • پیچیدگی و سختی بازی : ساده
  • ایرانی یا خارجی : ایرانی
  • شرکت سازنده : سوفان کو
  • نوع بسته بندی : جعبه
like like
like like

اونو یکی از دلچسب‌ترین بازی‌های کارتی است که می‌توانید تجربه کنید. این مجموعه از بازی Uno شامل 124 کارت است: 36 کارت که در چهار رنگ زرد و سبز و آبی و قرمز از عدد یک تا نُه روی آن‌ها نوشته شده و 184 کارت «عملیات» که با در دست داشتن آن‌ها می‌توانید رقبایتان را ناامید کنید.
داستان بازی از این قرار است که کارت‌ها پس از بر خوردن، بین افراد تقسیم می‌شوند. در شیوه‌ی رایج بازی، هر بازیکن باید 7 کارت داشته باشد و بقیه‌ی کارت‌ها طوری که معلوم نباشند، وسط بازی قرار می‌گیرند و اولین کارت رو می‌شود. بازیکن‌ها به ترتیب ساعت‌گرد باید کارتی مرتبط با کارت وسط بازی را رو کنند، حال یا با رنگ یکسان یا شماره یا شکل شبیه کارت. برای مثال اگر کارت رو شده 7 آبی باشد، بازیکن باید کارتی که شماره‌ی هفت دارد یا رنگ آن آبی‌ست رو کند، البته کارت‌های عملیات چهاررنگ نیز وجود دارند. تصور کنید که بازیکن کارت 4 آبی را رو می‌کند، پس نفر بعد باید یا کارتی به رنگ آبی را رو کند و یا کارتی با عدد 4! همین‌طور بازی پیش می‌رود تا زمانی که یک بازیکن بتواند از شر تمام کارت‌هایش خلاص شود. در نظر داشته باشید که اگر یک نفر نتواند در نوبت خود با هیچ کارتی بازی کند، باید یک کارت از برج کارت‌های رو نشده‌ی وسط بازی بردارد.
این بازی یک قانون مهم هم دارد: اگر بازیکن تنها یک کارت در دستش بماند، باید با گفتن «uno» به بقیه اطلاع دهد و اگر کسی مچش را بگیرد، او مجبور است سه کارت از وسط بردارد.

اونو استراتژی پیچیده‌ای ندارد و برای دورهمی‌های خانوادگی بازی دلنشین و بی‌حاشیه‌ای است. زمان طول کشیدن بازی هم بسته به تعداد بازیکن‌ها ممکن است تا ده دقیقه هم پایین بیاید یا حتی یک ساعت و نیم طول بکشد. این به خودتان بستگی دارد!

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "اونو (سه بعدی رنگی)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک