loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

سکوت

5 / 0
like like
like like

از فارغ التحصیلی در رشته ی تاریخ تا ایفای نقش و کسب محبوبیت در سریال های ترکی و موفقیت در کسب جوایز عدیده ی بازیگری، انگین آکیورک بازیگری محبوب از کشور ترکیه است که این بار استعدادهای خود را در زمینه ی نویسندگی محک زده است. آکیورک در سال دو هزار و هجده کتابی با نام سکوت منتشر کرد که پس از مقبولیت چشمگیر در کشور ترکیه، به زبان فارسی نیز برگردانده شد و توسط انتشارات نون به چاپ رسیده است.
موضوع اصلی که این نویسنده ی جوان در داستان های کوتاه این کتاب آن را هدف قرار داده است، مساله ی اصالت نیازهای انسان با وجود تغییرات و پیشرفت های سر سام آور تکنولوژی است. سکوت شامل بیست و یک داستان کوتاه می باشد که آکیورک از بیست و دو سالگی شروع به نگارش آن ها نموده و بسیاری از آن ها در مجله ای معروف به چاپ رسیده است. به جز این داستان ها، دو قصه ی به نظر من هم صفا انتخاب درستیه و درخت گیلاس به طور اختصاصی برای این کتاب نوشته شده اند و مجموعه ی آن ها در کنار هم به چاپ رسیده است.
نویسنده با این داستان ها، مخاطب را به سال ها و ادواری می برد که مردم هنوز از طریق لمس و تماشا و سر و کله زدن با هم ارتباط برقرار می کردند. کودکان در داستان های تیله بازی، خاله پیرزن، گرگی قصه ما و کودک درون من با بازی های پر سر و صدایشان کودکی می کردند و بزرگسالان تعطیلات و خوشبختی خود را جشن می گرفتند. هنوز در داستان کوچکی در باره عشق، بوی خوش، در حال تبسم، هوا بوی خاطره می دهد و بیاید در قصه ها با هم ملاقات کنیم عشق قربانی پسند های اجتماعی نشده و سکوت، جدایی را در میان مردم عادی سازی نکرده بود.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سکوت" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک