loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند؟

5 / 0
like like
like like

فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند کتابی است که فرانکلین فوئر روزنامه نگار امریکایی در سال 2004 آن را نوشته است. این کتاب، تجزیه و تحلیلی از تبادلات رایج بین فوتبال و اقتصاد جهانی جدید ارائه می دهد.
فوئر در کتابش شما را همسفر خود می کند، در سراسر جهان از ورزشگاهی به ورزشگاه دیگر می برد و تلاش می کند تا دیدی تازه در مورد رویدادهای سیاسی و اقتصادی دنیای امروز پیدا کنید. فوتبال در این کتاب پدیده ی «رسانه ای جهانی شده» است که خود را وقف کرده تا اثرات جهانی شدن بر جوامع گوناگون را شرح دهد. شکست جهانی شدن برای نابود کردن دشمنی های دیرینه در رقابت های بزرگ فوتبال که هولیگان ها به شدت در آن نقش دارند، اختلافات فرقه ای و گرایش های مذهبی شدید که منجر به تضاد دیدگاه ها و سر دادن شعارهای نژادپرستانه و حتی ضدبشری در استادیوم ها می شود، پیامدهای ورود دیدگاه های صرفا اقتصادی به فوتبال با نگاهی به پدیده ی مهاجرت، بروز فسادهای نوین با ظهور الیگارش های قدرتمند و در نهایت تقویت پایگاه ملی گرایی سنتی با استفاده از قدرت فوتبال، بخش هایی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند.
این کتاب را که فوئر با الهام از کتاب مشهور سایمون کوپر فوتبال علیه دشمن، (1994) نوشته، رسانه های معتبری همچون نیویورک تایمز، نیوزویک، وال استریت ژورنال و بوستون گلوب تحسین کرده اند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند؟" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک