loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

قصه ها از کجا می آیند (از فیلمنامه نویسی و زندگی)

5 / 0
like like
like like

"قصه ها از کجا می آیند" با عنوان فرعی "از فیلمنامه نویسی و زندگی" اثری است به قلم "اصغر عبداللهی" که برخلاف آثار آکادمیک و نظری مرتبط به فیلمنامه نویسی، تجربیات شخصی "اصغر عبداللهی" و متدهایی برای فیلمنامه نویسی معیار و کلاسیک را در بردارد. "اصغر عبداللهی" در هر فصل، یکی از مولفه های مربوط به نوشتن فیلمنامه نظیر ژانر، ایده، راوی و طرح و... را مطرح نموده و پیرامون آن صحبت کرده است. "قصه ها از کجا می آیند" در قالب دیالوگ هایی نوشته شده که میان نویسنده و فردی با عنوان استاد رد و بدل می شوند. این استاد گاه فردی از دل کتاب های فیلمنامه نویسی و گاهی استادی از دانشکده و کلاس درس است که نحوه پرورش طرح داستان و مضامین آن را گوشزد می کند.
"قصه ها از کجا می آیند" دقیقا یک اثر الهام بخش "از فیلمنامه نویسی و زندگی" است که بیش از جنبه های تئوری، به خاطرات شخصی نویسنده و انگیزه و روند ایجاد فیلمنامه های او اشاره می کند. فضاسازی های کتاب دوستانه و خالصانه است و سرنخ های جذابی را به افرادی که می خواهند سوژه هایی را در زندگی معمول، شناسایی و پردازش کنند به دست می دهد.
"قصه ها از کجا می آیند" یک کارگاه فیلمنامه نویسی صمیمی از "اصغر عبداللهی" است که شیوه ی پیاده کردن اصول درام و نمایش را در ساخت و پرداخت یک اثر داستانی، با بهره گیری از تجربیات شخصی اش در اختیار مخاطب قرار می دهد. این اطلاعات در دوازده بخش تدوین شده که هر قسمت نحوه ی شکل گیری یکی از داستان ها یا فیلمنامه های وی را با زبانی ساده و روان ارائه می کند.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "قصه ها از کجا می آیند (از فیلمنامه نویسی و زندگی)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک