loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

سالوادور آلنده دموکرات انقلابی

5 / 0
like like
like like

این روایت از زندگی آلنده که جای خالی آن بسیار احساس می شد نشان دهنده ی تداوم و ثبات در طرح سیاسی او بوده و به شیوه ای مستدل نشان می دهد که او همواره در ته قلبش یک انقلابی بود. فیگورا کلارک در این کتاب تأثیر تجربه ی شیلی را بر توسعه ی فعلی در چند کشور آمریکای لاتین که هدف خود در سده ی 21 را رسیدن به سوسیالیسم اعلام کرده اند، نشان می دهد.
"دایانا رابی (DIANA RABY) پژوهشگر ارشد افتخاری، دانشگاه لیورپول"
فیگورا کلارک کتابی عالی از یکی از شخصیت های بزرگ آمریکای لاتین ارائه کرده است.
"جورج آریت(JORGE ARRATE) مشاور اقتصادی و وزیر معدن در دولت آلنده"
این یک زندگی ‌نامه‌ی سیاسی از یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های چپ سده‌ی بیستم یعنی سالوادور آلنده است که رییس جکهور شیلی شد. سپس با کودتای آمریکایی ژنرال پینوشه در سال 1973 از قدرت برکنار شد.
ویکتور فیگورا کلارک ما را از میان زندگی و پروژه ی سیاسی آلنده راهنمایی و به شماری از پرسش های بسیار رایج در مورد او پاسخ می دهد. یک انقلابی بود یا یک اصلاح گر (رفورمیست)؟ یک بوروکرات بود یا یک دموکرات الهام بخش؟ فیگورا کلارک بر این باور است که آلنده و طیف چپ شیلی راهی منحصر به فرد به سوی سوسیالیسم بر ساختند که رفورمیستی، دموکرات و همزمان انقلابی بود.
فرایندی را که او رهبری کرد نماد امید برای چپ ها در دوران کوتاه ریاست جمهوری اش بود. چهل سال پس از آن ماجرا و در حالی که چپ گرایان در سرتاسر امریکای لاتین دوباره قدرت را به دست گرفته اند، این کتاب تلاش کرده نگاه دوباره ای به آن مرد و راه او بیندازد تا بتواند درس های مهم آن رویدادها را برای چپ های امریکای لاتین و سرتاسر جهانِ امروز بیرون بکشد. ویکتور فیگورا کلارک مدرس دانشگاه اقتصادی لندن و ویراستار سایت lefthistory می باشد.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سالوادور آلنده دموکرات انقلابی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک