loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

گفتگوهای پشت پرده

5 / 0
like like
like like

این کتاب نوشته یکی از باتجربه ترین دیپلمات های آمریکایی است که در طول دوران کاری اش تجربیات زیادی اندوخته است. ویلیام برنز این شانس را داشته که در دوران فعالیتش بعنوان یک دیپلمات، رخدادهای بزرگی نظیر فروپاشی بلوک شوروی، اتحاد دو آلمان، جنگ خلیج فارس، حادثه یازده سپتامبر، حمله آمریکا به عراق و افغانستان، بهار عربی و توافق هسته ای گروه 1+5 با ایران را تجربه کند. از این رو این خاطرات میتواند منبع بسیار ارزشمندی از اطلاعات برای علاقمندان به تحولات بین المللی باشد.

در بخش هایی از این کتاب، خصوصا" بخش هایی که به ایران مربوط می شود، ویلیام برنز به طور طبیعی قرائت خود را به عنوان یک دیپلمات آمریکایی از سیاست های ایران ارائه کرده است. بدیهی است که در این موارد نیز مترجم تلاش کرده تا هیچ دخل و تصرفی در متن اصل صورت نگیرد.

برنز دارای مدرک دکترای روابط بین الملل از دانشگاه آکسفورد است که در قالب بورس مارشال آن را دریافت کرده است. به جز این، او سه مدرک دکترای افتخاری هم گرفته است. نیکلاس برنز در جریان مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 نقشی بسیار موثر ایفا کرده است. او و تیم همراهش مسئول مذاکره محرمانه با تیم مذاکره کننده ایرانی در کشور عمان بودند. این مذاکرات آنقدر مفصل و دقیق بود که بعدها به عنوان چارچوبی برای توافق هسته ای که به برنامه جامع اقدام مشترک معروف شد، انجامید. ویلیام برنز در اکتبر 2014 بازنشسته شد.
به نقل از سبحان کالا

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "گفتگوهای پشت پرده" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک