loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

طاقت زندگی و مرگم نیست

5 / 0
like like
like like

کتاب "طاقت زندگی و مرگم نیست" از نویسنده برنده نوبل "مو یان" که داستان یک زمین دار را در دوره جنبش اصلاحات ارضی چین روایت می کند، میباشد.
در این کتاب "ژیمن نائو" ، مالک یک زمین میباشد که به سخاوت و مهربانی نسبت به دهقانانش مشهور است .نائو در جنبش اصلاحات ارضی مائو در سال 1948،نه تنها از زمین و دارایی های خود مانند زمین و خانه محروم می شود ، بلکه علیرغم اعتراضات شدید ، به طرز وحشیانه اعدام می شود.او به جهنم می رود 
او به جهنم می رود ، جایی که لرد یاما ، پادشاه عالم اموات ، شیمن نائو را مورد شکنجه و آزار قرار داده است، و سعی می کند وی را مجبور به اعتراف گناه خود کند ، اما تلاش او بی فایده است.سرانجام خدای قصه "مو یان" ،لرد یاما به "ژیمن نائو" اجازه می دهد تا به زمین برگردد ، به مزرعه خود ، اما اینبار او به عنوان یک انسان متولد نمی شود بلکه ابتدا به عنوان یک الاغ ، سپس یک گاو ، خوک ، سگ ، میمون و سرانجام یک مرد به دنیا می آید و جامعه کمونیستی چین را با طنزی دلنشین به سخره می گیرد.
شیمن نائو با دیدگاههای خاکی و بسیار سرگرم کننده این حیوانات ، پنجاه سال از تاریخ مدرن چین را روایت می کند که در آستانه هزاره جدید به پایان می رسد.
کتاب "طاقت زندگی و مرگم نیست" یک داستان کاملا دلنشین است که عشق نویسنده به این سرزمین را نشان می دهد ، در کنار بسیاری از بیماری ها ، چه سنتی و چه مدرن.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "طاقت زندگی و مرگم نیست" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک