loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

5 / 0
like like
like like

کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه ها» نوشته «مارک منسن» یک تفکر تازه و بکر را برای رسیدن به آرامش معرفی می‌کند. منسن با استفاده از تحقیقات ثابت شده علمی و با چاشنی شوخ طبعی منحصر به فرد خود، استدلال می‌کند که راهکار بهبود شرایط زندگی، نه در «تبدیل دائمی تهدیدها به فرصت» بلکه در «آمادگی برای مواجهه با سختی‌های زندگی» نهفته است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

من اگر می‌توانستم ابرقهرمانی ابداع کنم، یکی به اسم «پاندای مأیوس کننده» ابداع می‌کردم. او چشم‌بندی مسخره می‌داشت و پیراهنی (با حرف T بزرگ روی آن) می‌پوشید که برای شکم پاندایی بزرگش زیادی کوچک بود. قدرتش هم این می‌بود که به مردم حقایق تلخی را درباره‌ی خودشان بگوید؛ حقایقی که نیاز دارند بشنوند، ولی حاضر به پذیرشش نیستند.

این ابرقهرمان من همچون فروشنده‌ی انجیل، خانه‌به‌خانه می‌رفت و زنگ درها را می‌زد و چیزهایی می‌گفت؛ مثل «البته درآمد زیاد باعث خوشحالی‌ت می‌شه؛ ولی باعث نمی‌شه که بچه‌هات دوستت داشته باشن» یا «اگه از خودت پرسیدی که به زنت اعتماد داری یا نه، در این صورت احتمالاً اعتماد نداری» یا «چیزی که به‌عنوان دوستی تصور می‌کنی، فقط تلاش‌های بی‌وقفه‌ت برای تحت‌تأثیر قراردادن مردمه.» بعد به صاحب‌خانه روزخوش می‌گفت و به‌سمت خانه‌ی بعدی به راه می‌افتاد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "هنر ظریف رهایی از دغدغه ها" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک