loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

الف (مجموعه 17 داستان کوتاه)

5 / 0
like like
like like

خورخه لوئیس بورخس داستان کوتاه نویس، مقاله نویس و شاعر آرژانتینی است که چهره ای شاخص در ادبیات اسپانیا و جهان است. از کتاب های معروف او می توان الف را نام برد که مجموعه ای از داستان های کوتاه است که با مضامین مشترکی از جمله رویاها، هزارتوهای مختلف ، فیلسوفان ، کتابخانه ها ، آینه ها ، نویسندگان داستان و افسانه ها به هم پیوسته اند. آثار بورخس به ادبیات فلسفی و ژانر فانتزی کمک شایانی کرده است و برخی از منتقدان آنها را به عنوان آغاز جنبش رئالیسم جادویی در ادبیات قرن 20 آمریکای لاتین در نظر گرفته اند.
در داستان بورخس، الف یک نقطه در فضا است که شامل تمام نقاط دیگر نیز می شود. نقطه ای است که هرکسی که به آن خیره شود می تواند همه چیز را در جهان از هر زاویه ای همزمان ببیند، بدون تحریف، همپوشانی یا سردرگمی. این داستان مضمون بی نهایت را در چندین اثر دیگر بورخس مانند "کتاب شن" پیدا می کند.
داستان های این کتاب پر از معماهای فلسفی و شگفتی های خارق العاده ، شامل شخصیت های کاملا شناخته شده ی بورخس هستند. او با بینشی عجیب و غریب ما را به درون زندگی یک نازی توبه ناپذیر ، کشیش زندانی مایا ، الهیات یک مسیحی متعصب ، زنی که قصد انتقام از "قاتل" پدرش را دارد و مردی که در مهمان خانه ای در بوینس آیرس به منتظر است، می برد .
الف شامل 17 داستان کوتاه است که به ترتیب عبارتند از: نامیرا، مرده، حکمای الهی، داستان جنگجو و اسیر، زندگی نامه تادئو، اما تزونتث، خانه ی آسته ریون، مرگ دیگر،مرثیه ی آلمانی، تحقیق ابن رشد،طاهر، کلام خداوند،ابن خاقان البخاری، دو شاه و دو هزار تو،انتظار، مرد بر آستانه و الف.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "الف (مجموعه 17 داستان کوتاه)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک