loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

در جستجوی آبی ها

5 / 0
like like
like like

کایرا دختر نوجوانی معلولی است که طبق قوانین دهکده به خاطر معلولیتش حق زندگی ندارد اما دستان قوی و هنرمندش زندگی او و مردم دهکده را نجات می‌دهند.
کتاب «در جست و جوی آبی‌ها» داستانی تفکربرانگیز درباره جامعه انسانی و ارزش‌هایش است.
کایرا دختر نوجوان یتیمی است که با پاهای کج متولد میشود. او در دهکده‌ای زندگی می‌کند که طبق قوانین حاکم بر آن افراد معلول از حق زندگی کردن محروم‌اند. پس از مرگ مادر، کایرا نگران آینده‌اش است زیرا دیگر در دهکده پشتیبانی ندارد؛ اما شورای سرپرستی دهکده از او حمایت می‌کند؛ زیرا کایرا قدرتی بی‌نظیر و استثنایی در بافت پارچه با نخ‌های رنگی دارد. او هنرمندی است که می‌تواند طرح‌هایی زیبا خلق کند و این راز بقای اوست، چیزی که منجر به طرح نقشه‌ای برای نجات زندگی خود و مردم دهکده‌اش می‌شود.
شورای سرپرستی دهکده او را به کار ترمیم شنلی می‌گمارد که تاریخ و سرنوشت مردمان دهکده را بیان می‌کند؛ اما کایرا نمی‌خواهد آینده‌ای را بگوید که سیستم حکومتی می‌خواهد. بلکه آینده‌ای را می‌خواهد که باید باشد. نزدیک شدن به سیستم حکومتی چشم او را بر رازهایی می‌گشاید که باعث تحول شخصیتش می‌شود و او را آگاهانه در مسیر تغییر جامعه می‌اندازد؛ جامعه‌ای که مردمانش برای بقا همواره به شیوه‌های ابتدایی و حیوانی متوسل شده‌اند.
در پایان مخاطب را به فکر فرو می‌برد که آیا آینده‌ای محتوم می‌خواهد یا ترجیح می‌دهد همچون قهرمان داستان به دنیایی بهتر بیندیشد؟
کتاب «در جست و جوی آبی‌ها» داستانی علمی - تخیلی است. این کتاب جلد دوم از یک چهارگانه است که نام کتاب اول آن «بخشنده» است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "در جستجوی آبی ها" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک