loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

صد نامه عاشقانه

5 / 0
like like
like like

صد نامه‌ی عاشقانه ترجمه‌ی مئه الرساله الحب است. نزار قبانی شاعر مشهور دمشقی از میان تمام نامه‌های عاشقانه‌ای که برای معشوقانش نوشته است، این صد نامه را انتخاب کرده است. ویژگی مشترک این نامه‌ها ماهیت شعرگونه‌ی آن‌ها و موضوع‌شان است که عشق است. این نامه‌ها مانند سرزمینی آرمانی برای نزار قبانی است و او مانند کودکی پابرهنه در آن می‌دود و دوران کودکی را تجربه میکند. 
تجربه‌های ذکر شده در نامه‌ها که از روابط شخصی او سخن می‌گوید و زبان شاعرانه و لطیف نزار قبانی، هر خواننده‌ای را با متن همراه می‌کند. این همراهی از نوعی است که با خواندن هر سطر و هر نامه فرد احساس می‌کند موضوعی مشترک و شخصی را می‌خواند. 
نزار قبانی در سال 1923 در دمشق به دنیا آمد. از 16 سالگی به سرودن شعر روی آورد و در دانشگاه به تحصیل رشته‌ی حقوق پرداخت. به علت شغلش که کار در وزارت خارجه بود به کشورهای زیادی سفر کرد و همین سفرها تاثیرات بسیاری از زبان اشعار او گذاشتند. اشعار او عاشقانه هستند و به اکثر زبان‌ها زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. خوانندگان بسیاری شعرهای او را خوانده‌اند. خودکشی خواهرش در سن 25 سالگی به دلیل مخالفتش با ازدواجی که برایش ترتیب داده بودند، مرگ پسرش به علت بیماری قلبی و کشته شدن همسرش در بمب‌گذاری سفارت عراق، از جمله رخدادهایی بودند که بر شعر او تاثیر گذاشت. نزار قبانی در سال 1998 در لندن، از دنیا رفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "صد نامه عاشقانه" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک