loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش

5 / 0
like like
like like

کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش به قلم هاروکی موراکامی، از پرفروش‌ترین کتاب‌های ژاپن به شمار می‌رود و اتفاقات عجیبی که شخصیت اصلی داستان یعنی تسوکورو، با آن‌ها مواجه می‌شود را به تصویر کشیده است. فرار از تنهایی و مرگ در انزوا، در این داستان به وضوح دیده می‌شود.
سوکورو تازاکی که 26 سال سن دارد طراح ایستگاه‌های قطار است و در انزوایی خودخواسته تنها با دوستش سارا رابطه دارد. انزوایی که از گذشته‌اش نشأت می‌گیرد.
در بخش‌های ابتدایی کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش (Colorless tsukuru tazaki and his years of pilgrimage) متوجه می‌شوید که سوکورو تازاکی در دبیرستان چهار دوست صمیمی داشته که هر کدام از آن‌ها در نام فامیل‌شان اسم یک رنگ داشته‌اند جز سوکورو که بی‌رنگ بوده.
او پس از آنکه دوره دبیرستانش را به اتمام رساند برای ادامه‌ی تحصیل به دانشکده‌ی مهندسی توکیو رفته و زمانی که برای دیدار خانواده و دوستان به شهرش بازمی‌گردد با اتفاق عجیب و دردناکی رو به رو می‌شود و متوجه می‌شود که از سوی دوستانش طرد شده و آن‌ها دیگر نمی‌خواهند او را ببینند و ارتباط نزدیکی که گروه پنج نفره‌شان داشته، از بین رفته است.
سوکورو پس از بازگشت به توکیو ماه‌ها آرزوی مرگ می‌کرد تا اینکه با سارا آشنا شد. سارا معتقد بود سوکورو باید به گذشته بازگردد و بفهمد که چرا دوستانش یک‌باره و بدون هیچ توضیحی ترکش کردند.
هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) نویسنده‌ای ژاپنی است که در داستان‌هایش به روایت دغدغه‌های همه‌گیر، به سبک رئالیسم جادویی می‌پردازد. او که همیشه به وفادار نبودن به ادبیات ژاپن محکوم بوده است، آثارش را بر اساس انگیزه انسان‌ها برای کشف هویت خود، پاسخ به پرسش‌های ذهن، چرایی از دست رفتن روابط و بازیابی آن‌، شکل می‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک