loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

سرعت نور

5 / 0
like like
like like

با پدری که پول را بیشتر از خانواده دوست دارد،برادری که در زندان است، خواهری که رازی در سینه دارد و مادری که ناسازگاری می‌کند، تعجبی ندارد که جف خودش را غرق دنیای امن ریاضیات کرده.
همراه با طوفان ولینگتون موجود عجیب و غریبی نیز به زندگی جف وارد می‌شود: پیرزنی که همۀ چیزهای بدیهی را به بازی می‌گیرد.
خانه در بلندترین نقطه ساحل قرار داشت، با پوزه کشیده‌اش بر فراز آب که ریزترین تغییرات آب و هوایی را هم بو می‌کشید. اگر جلوی کوتاه‌ترین دیوارش می‌ایستادی، چیزی از زمین زیر پا نمی‌دیدی، تا چشم کار می‌کرد آسمان بود و پهنه دریا که شبیه وان حمام آبی رنگی به نظر می‌رسید و کشتی‌های بندرگاه که شبیه کشتی‌های کوچک اسباب بازی رویش شناور بودند. به نظر «جف» ساختمان بیشتر شبیه ایستگاه‌های فضایی بود. شبیه لابراتوری شیشه‌ای و بتونی و نه یک خانه. هیچ چیزش بجز مبلمانی که از خانه قبلی آورده بودند شبیه خانه نبود. در این ارتفاع جف می‌توانست تغییرات آب و هوایی پیش رو را از جهات مختلف ببیند: ابرهای چرخان با باد، کومولوسِ چاق و چله‌ای که از سمت «هات ولی» می‌آمد و خطوط ریز باران که راهشان را سمت تپه‌های شرقی خط خطی می‌کردند.
«جوی کاولی» نویسنده کتاب سرعت نور بیش از 50 سال است که می‌نویسد و یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود. کتاب‌های این نویسنده نیوزیلندی همواره جزو پر فروش‌ترین‌ها در کشورش و سایر کشورهای جهان می‌باشد. او معمولاً نامه‌های بسیاری از کودکان دریافت می‌کند و معتقد است واکنش‌های کودکان بسیار صادقانه و صریح است. او می‌گوید یکبار یک کودک از من پرسیده بود آیا هنوز زنده‌ای؟ و من مجبور شدم نگاهی به خودم در آینه بیندازم!

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سرعت نور" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک