loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

خیال باف

5 / 0
like like
like like

خیال باف داستانی است شاعرانه و لطیف که بر اساس اتفاق‌های روزگار کودکی و نوجوانی پابلو نرودا نوشته شده است. پابلو نرودا یکی از تاثیرگذارترین شاعران قرن بیستم است که در سال 1971 جایزۀ نوبل ادبیات را دریافت کرد. نرودا برای مردم معمولی و از چیزهای معمولی می‌نوشت. او معتقد بود همۀ داستان‌ها، از قبل وجود داشته‌اند و الهام را می‌توان در ساده‌ترین چیزها و جزئی‌ترین ریزه‌کاری‌ها یافت.
نویسندۀ خیال باف، پم مونوز رایان، در سال 2011 به خاطر نگارش این رمان موفق به دریافت جایزه پورابلپره شد. این جایزه همه‌ساله به نویسنده یا تصویرگری اهدا می‌شود که اثرش توانسته باشد در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان به بهترین شکل فرهنگ لاتین را به نمایش بگذارد. او در این کتاب خوانندگان را به درون ذهن حساس و خلاق نرودای نوجوان می‌کند. نویسنده هنرمندانه واقعیت‌هایی از زندگی پابلو نرودا را با تخیل در هم می‌آمیزد و داستان زندگی پسرکی خجالتی را روایت می‌کند که با وجود پدری سخت‌گیر به پابلو نرودای معروف تبدیل می‌شود.
تصویرگر خیال باف، پیتر سیس برندۀ جایزه هانس کریستین اندرسن 2012 است. تصویرهای پیتر سیس که با شعرهایی از پابلو نرودا همراهی می‌شوند، در درک مفهوم داستان و تخیل‌پردازی خواننده بسیار تاثیرگذار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "خیال باف" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک