loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

دیوان اشعار فروغ فرخزاد (برگزیده از پنج کتاب اسیر، دیوار، عصیان، تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد)

5 / 0
like like
like like

فروغ فرخزاد شاعر نام آشنای دوران معاصر، در سال 1313 در محله ی امیریه تهران متولد شد. فروغ در مدت عمر کوتاه خود، پنج دفتر شعر را منتشر کرد: اسیر ، دیوار ، عصیان ، تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد. شعر فروغ علاوه بر ایران، در سرزمین های پارسی زبان مثل تاجیکستان نیز بسیار محبوبیت داشت و امروزه اشعار او به چندین زبان در دنیا منتشر شده است. فروغ در شانزده سالگی با پرویز شاپور ازدواج کرد و پسری به نام کامیار حاصل ازدواج آن ها بود. آنها اگرچه عاشق همدیگر بودند لیک چهار سال بعد در سال 1334 از هم جدا شدند. بعدها فروغ به سمت سینما کشیده می شود و در این راه با ابراهیم گلستان، فیلمساز ایرانی آشنا می شود و با همکاری هم چند اثر سینمایی از خود به یادگار می گذارند. در این میان مجموعه اشعار او به نام تولدی دیگر و سپس : ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، از فروغ منتشر شد و بسیار مورد ستایش قرار گرفت و فروغ را بیش از پیش محبوب کرد.
فروغ در 24 بهمن سال 1345 خورشیدی، در حادثه ای در جاده ی دروس - قلهک، خودرو اش واژگون شد و بدین شیوه دست این شاعر توانا از دنیا کوتاه گشت. فروغ در هنگام مرگ تنها سی و دو سال سن داشت. پیکر او را در گورستان ظهیر الدوله تهران به خاک سپردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "دیوان اشعار فروغ فرخزاد (برگزیده از پنج کتاب اسیر، دیوار، عصیان، تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک