loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

هنر داستان نویسی

5 / 0
like like
like like

برخلاف نامی که برای این کتاب گزیده شده است. این کتاب درواقع مجموعه‌ای از مصاحبههایی با مشهورترین نویسندگان جهان است. همه‌ی این مصاحبات با نشریه‌ی معتبر پاریس ریوی صورت گرفته است و سؤالات تقریباً مشابهی از این نویسندگان پرسیده می‌شود. خواندن این کتاب را به کسانی که عاشق نوشتن و نویسندگی هستند پیشنهاد می‌کنیم. نکته‌ای که درباره‌ی این کتاب جالب است این است که خبرنگار پاریس ریویو قبل از هر مصاحبه شهر و مکانی را که مصاحبه در آنجا صورت گرفته است را توضیح می‌دهد. این امر کتاب را جذاب‌تر  و باورپذیری آن را بیشتر میکند.
اورهان پاموک، نویسنده و برنده‌ی جایزه نوبل ادبی در مقدمه می‌نویسند: «من با هیچ نویسنده ترک هم سن و سال خودم دوست نبودم و این تنهایی دل‌واپسی‌ام را از آینده افزایش می‌داد. هر بار که می‌نشستم این گفت‌وگوها را بخوانم، تنهایی‌ام از یاد می‌رفت. با خواندن سخنان این نویسندگان، دریافتم که کسان بسیار دیگری هم شور و شوق مرا دارند، که فاصله آرزوها و دستاوردهای من غیرعادی نیست، که نفرتم از زندگی روزمره معمولی نه گونه‌ای بیماری، که نشان هوشمندی است، و باید به خرده عادات شگفت خود بچسبم زیرا همین‌هاست که نیروی تخیلم را برمی‌انگیزد و قلم را یاری می‌بخشد.
احساس می‌کنم درباره فن رمان نویسی بسیار چیزها آموختم - چگونه نخستین جوانه در ذهن نویسنده شکفت، چگونه با عشق و مهربانی رشد یافت، با چه دقتی طرح پی‌رنگ ریخته شد، یا اصلاً پیرنگی در کار نبود. گاهی نسبت به اندیشه‌ی خاصی درباره زمآن‌که در این گفت‌وگوها به میان آمده بود، واکنش خشمگین نشان می‌دادم و بدین ترتیب عقیده‌ای از آن خود درباره رمان پیدا می‌کردم.»

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "هنر داستان نویسی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک