loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

اصلاحات و فروپاشی

5 / 0
  • ناشر : سروش سروش
  • نویسنده : حسن واعظی
  • زبان کتاب : فارسی
  • تعداد صفحات : 199
  • سال نشر : 1394
  • چاپ جاری : 8
  • نوع جلد : شومیز
  • شابک : 9789641210092
  • قطع : رقعی
  • دسته بندی : بزرگسال
like like
like like

کتاب حاضر چهار موضوع اصلی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. اول تبیین دلایل و مکانیسم های اجرایی طرح فروپاشی در شوروی، دوم بررسی اشتباهات فاحش مقام های طراز اول و جریان های سیاسی شوروی در روند ایجاد اصلاحات که منجر به متلاشی شدن حکومت و عارض شدن فقر عمومی بر مردوم شوروی شد و استراتژی آمریکا و غرب را متحقق ساخت.
سوم چگونگی سوءاستفاده و بهره برداری آمریکا از مسأله اصلاحات و جایگزین کردن مطالبات مورد نظر خود بر مطالبات اصلاح طلبانه مردم و سوق دادن جامعه به سمت تلاشی، هرج و مرج و آنارشیسم و چهارم تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران. هدف اصلی این مجموعه تبیین استراتژی آمریکا و صهیونیسم جهانی و افشای ابعاد مختلف طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران و خنثی سازی آن با عبرت از اشتباهات فاجعه آمیز نیروهای سیاسی در اتحاد جماهیر شوروی می باشد.
اشتباهات جبران ناپذیری که منجر به فروپاشی و از دست رفتن سرمایه های عظیم و قرار گرفتن ملت روسیه در ورطه بحران های طاقت فرسا گردید. در فصل اول کتاب " اصلاحات و فروپاشی" چگونگی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و طرح های آمریکا و غرب برای دستیابی به این هدف مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل دوم ابعاد مختلف طرح آمریکا و صهیونیسم جهانی برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران و شکست حکومت اسلامی به سبک و سیاق آنچه در شوروی اتفاق افتاد تجزیه و تحلیل شده است.
در فصل سوم کتاب متن کامل مذاکرات مولف کتاب را با مسئولین طراز اول روسیه، سیاستمداران، متفکران و همچنین طراحان و معماران اصلاحات و تحولات 15 سال گذشته در شوروی دیده می شود. در این مذاکرات دلایل فروپاشی شوروی، اشتباهات فاحش جناح های سیاسی، ابعاد مختلف طرح های آمریکا و غرب، مطبوعات وابسته و عناصر نفوذی در مراکز حساس و کلیدی و همچنین نقش قدرت های خارجی در فروپاشی شوروی به تفصیل بیان گردیده است که جنبه کاملا مستند گونه دارد.
هدف دیگر کتاب " اصلاحات و فروپاشی" آن است که اصلاحات واقعی از اصلاحات آمریکایی تفکیک گردند و خطرات پنهان و آشکار دشمنان اسلام و بدخواهان کشور حتی الامکان تبیین شود و مکانیسم شبهه افکنی، ذهنیت سازی و تردیدآفرینی در میان نسل جوان به ویژه دانشجویان نسبت به مبانی دینی و ارزش های الهی و قوانین اسلام با هدف متزلزل ساختن هویت فرهنگی ملت ایران تشریح گردد و عوامل اجرایی فروپاشی به سبک شوروی و اهداف پنهان اصلاحات آمریکایی معرفی و افشا شوند. جریان های سیاسی کشور با بصیرت و آگاهی در دام استراتژی ها و وعده های توخالی آمریکا گرفتار نگردند همچنانکه اصلاح طلبان روسی در چنین گردابی گرفتار آمدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "اصلاحات و فروپاشی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک