loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی (برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی - نقش و رسالت زن 1)

5 / 0
like like
like like

محصولات مرتبط

کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی» با تالیف «امیرحسین بانکی‌پورفرد» برداشتی از بیانات معظم رهبری را درباره جایگاه، وظایف، حقوق و مسئولیت بانوان در جامعه، به مخاطب ارائه می‌کند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«اسلام، زن را دارای آنچنان عزت و غروری می‌طلبد که اصلا مبالات این را نداشته باشد که آیا مردی به او نگاه می‌کند یا نمی‌کند. توجه می‌کنید؟ یعنی زن باید آن‌چنان غرور و آن‌چنان عزتی داشته باشد که اصلا اعتنا نکند به اینکه مردی به او نگاه می‌کند یا نمی‌کند. این کجا و اینکه زن، لباسش، آرایشش، حرف زدنش و راه رفتنش را چطور انتخاب کند که مردم به او نگاه کنند کجا؟ شما ببینید بین این‌ها چقدر فاصله است!»(4/ آذر /71).

بنابراین رعایت برخی از آداب ازجمله عدم خضوع در صحبت با مرد نامحرم به زنان توصیه شده است؛ «تکبر از همه‌ی انسان‌ها مذموم است؛ مگر از زنان در مقابل مردان نامحرم. زن باید در مقابل مرد نامحرم متکبر باشد. «فَلا تَخضَعنَ بِالقَولِ»(احزاب،32) زن در حرف زدن با مرد نباید حالت خضوع داشته باشد. این برای حفظ کرامت زن است. اسلام این را می‌خواهد و این الگوی زن مسلمان است»(25/آذر/71).

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی (برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی - نقش و رسالت زن 1)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک