loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

خانواده

5 / 0
like like
like like

مقام معظم رهبری در جایگاهی قرار دارند که واجد دو شأن حکمرانی بر امور کشور و حکمرانی بر قلوب و دل هاست.
معمولاً شأن اول که گره ها را از امور جاری باز می کند و مانع از ایجاد بن بست در نظام می شود، مورد توجه قرار می گیرد. اما ایشان به عنوان یک عالِم و متفکر اسلامی که علم خود را وقف رشد و به سعادت رساندن مردم کرده اند، شأن دیگری دارند که همان هدایت قلوب، حکمرانی بر دل ها و جذب جان ها به سوی کمال و ایجاد فضای مناسب برای رشد فضائل انسانی در جامعه و «پدر» بودن برای یکایک فرزندان این مرز و بوم است. پدری که دغدغۀ مشکلات و دردهای فرزندان را دارد.
مشکلات فرهنگی امروز نیازمند طبیبی حاذق است که «دوّارٌ بطبّه» سراغ بیمارها و ضعفا رود. امروز این طبیب حاذق موجود است، باید به «دوّارٌ بطبّه» بودن او کمک کرد.
یکی از دغدغه های مهم آقا، دغدغۀ ایشان بر متن زندگی مردم است که آن را تحت عنوان «سبک زندگی» بیان فرموده اند و مرحله به مرحله، مسائل آن را شکافته اند. اولین عنوانی هم که ذیل مبحث سبک زندگی طرح می کنند، موضوع «خانواده» است. این دغدغۀ اساسی، صهـبا را بر آن داشت تا از بیانات معظم له کاری در این زمینه فراهم آورد که نیازهای دوره های مختلف زندگی خانوادگی را برآورده سازد. تحقیقات و جمع آوری ها شروع شد. مطالب از دو منظر، خیلی چشمگیر و جذاب بود:
اول، نوع نگاه ایشان به زن و نقش او در خانواده و دوم، ارائه دادن الگوی جامع خانوادۀ اسلامی برای جوامع بشری.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "خانواده" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک