loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

مسئله حجاب

5 / 0
like like
like like

کتاب «مسئله حجاب» در اصل سخنرانی‌های پیداسازی شده «شهید مطهری» در «انجمن اسلامی پزشکان» است. استاد مرتضی مطهری، معتقد بود که گذشته از انحراف‌های عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده، این مسئله و دیگر مسائل مربوط به زن، وسیله‌ای در دست برخی افراد ناپاک قرارگرفته‌است که بر ضد دین مقدس اسلام تبلیغات منفی می‌کنند. بخشی از کتاب:

رهبر انقلاب اسلامی ایران با تیزبینی و تیزهوشی خاص خود دریافته بودند که انقلاب اسلامی ایران بدون شرکت بانوان به ثمر نخواهد رسید، از این رو شرکت آنان را در مراسم انقلابی واجب و لازم شمردند و حتی موافقت پدر یا شوهر را لازم ندانستند.

بانوان باایمان ما پس از آنکه از فرمان رهبر آگاه شدند، با حفظ اصول و موازین اسلامی از هیچ‌گونه فداکاری در راه به ثمر رساندن انقلاب خودداری نکردند، پا به پای مردان راهپیمایی کردند، شعار دادند، در تظاهرات شرکت کردند، شهید دادند، زندان رفتند، شکنجه کشیدند، آواره‌ی خانه و خانواده شدند، دربه‌دری کشیدند، محرومیت‌ها متحمل شدند.

به نظر می‌رسد اینچنین نقش تاریخی برای زن در جهان بی‌سابقه است. در تاریخ اسلام خودمان، تنها در صدر اسلام است که می‌بینیم بانوان نقش مؤثری از نظر سیاسی یا نظامی یا فرهنگی ایفا کرده‌اند. در دوره‌های متأخر تدریجا این نقش ضعیف شده و احیانا به صفر رسیده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مسئله حجاب" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک