loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ترجمه تفصیلی آیة الکرسی

5 / 0
like like
like like

«گفتار آیت الکرسی»، ششمین گفتار از مجموعه گفتارهای صهبا است که در آن ترجمه تفصیلی آیت الکرسی توسط مقام معظم رهبری آورده شده است. تاریخ دقیق این سخنرانی مشخص نیست، اما با توجه به نکات موجود در سخنرانی مشخص است که مربوط به محرم سال 1352 شمسی است.
مخاطب این سخنرانی از هر سن و قشر و صنفی بوده است و به همین دلیل سخنرانی کاملا همه فهم است و حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) در این خطابه، ابتدا به این موضوع اشاره دارند که ما معمولا آیت الکرسی را در حد حفظ جان و خانه و مال خودمان می دانیم، در حالی که این آیه متضمن مهم ترین مسائل اجتماعی است.
ایشان در این بیانات متذکر می شوند که آیات را فقط ترجمه می کنند و با استناد به اینکه قرآن یک اشاره است و ما باید از این اشاره کتاب ها و فصل های زیادی بگشاییم، خودشان نیز به صورت تفصیلی این کار را انجام می دهند، اما طوری ترجمه آیت الکرسی را به تفصیل بیان می کنند که ما تأثیرش را در زندگی خودمان بفهمیم.
مقام معظم رهبری با نگاهی توحیدی، صفات و شئون خداوند در آیت الکرسی را توضیح می دهند، به گونه ای که با این توضیحات دیگر جایی برای مدعیان دروغین خدایی باقی نمی ماند. این نوع نگاه به آیت الکرسی، آیه را کاملا در بستری اجتماعی بررسی می کند و فرق نظام های توحیدی و طاغوتی را برای مخاطب روشن می کند.
قسمتی که به این گفتار منضم شده است، بخشی از جلسه ششم سلسله جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است. معظم له در آن جلساتی که «نور» را از آثار ایمان متعهدانه می دانند، آیه 257 سوره بقره را متناسب با این بحث مطرح می کنند.
گفتنی است، مطالب این گفتار، در راستای همان مباحث توحیدی جلسات طرح کلی است و نگاه نو و کاربردی ایشان به آیت الکرسی، ارزش آن را ایجاد کرد که این سخنرانی به صورت مجزا منتشر و برجسته شود و همچون نگینی بر حلقه انگشتری نشیند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ترجمه تفصیلی آیة الکرسی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک