loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

جنگ روانی

5 / 0
like like
like like

در کتاب حاضر نویسنده با نگاهی عمیق و موشکافانه به جنگ کلامی می پردازد. علت انتخاب عنوان مزبور ، آن بود که کلام چه مخفی و چه علنی، چه شفاهی و چه مکتوب، از سلاح هایی محسوب می شود که به سمت ذهن و فکر انسان نشانه رفته است و در صورتی که بتواند بر احساسات او غلبه یابد، قادر خواهد بود تا اعماق وجود انسان نفوذ کند.
کتاب " جنگ روانی" در هشت بخش تدوین شده است. بخش اول کتاب پیدایش رفتارهای اجتماعی جنگ روانی، ریشه های تاریخی و مفاهیم مختلف آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و بخش دوم سازماندهی جنگ روانی و قابلیت های افراد در برخورد با این جنگ روانی را گوشزد می کند.
بخش سوم طرح ریزی عملیات جنگ روانی و هدف های سیاسی و نظامی آن را معرفی کرده و بخش چهارم عرصه های ارتباطات را در شیوع این جنگ روانی بر می شمارد.
بخش پنجم با عنوان شایعات آفت جامعه، به تعریف شایعه، طبقه بندی شایعات، شایعه از دیدگاه روانشناسی، راهنمای تحلیل شایعات و مقاومت در برابر شایعات را به تفصیل بیان کرده و زوایای هر یک را برای خوانندگان روشن می سازد  .بخش ششم نیز تاثیر افکار عمومی و تبلیغات را در گسترش جنگ روانی مورد تحلیل قرار داده و به بیان انواع تبلیغات و نقش نظرخواهی ها در ارزیابی جنگ روانی می پردازد.
بخش هفتم کتاب حاضر نقش اطلاعات در جنگ روانی ، اطلاعات تبلیغاتی و تحلیل تبلیغات موشکافانه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت بخش آخر کتاب با عنوان کاربرد، انقلاب 23 ژوئیه بر ضد روشهای استعماری و ارتجاعی را به عنوان نمونه نام برده و آن را در مقاطع مختلف در بوته نقد و بررسی قرار می دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "جنگ روانی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک