loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

با همه چی

5 / 0
like like
like like

با همه چی نام مجموعهای از شعرهای شلسیلور استاین است که پس از مرگش منتشر شده است. این مجموعه شامل 204 قطعه شعر است.
آثار شل سیلوراستاین اکنون از آثار کلاسیک ادبیات کودکان به شمار می‌آید و چندین نسل از کودکان آثار او را خوانده اند و از آن‌ها لذت بردهاند. شعرهای این مجموعه هم همانند دیگر آثار استاین کودکان را تشویق به خیالپردازی می‌کند و به آن‌ها این قدرت را می‌دهد که غیرممکن‌ها را تصور کنند. راز موفقیت آثار استاین، افزون بر تخیل، طنزی است که هم در متن و هم در تصاویری که خود برای نوشته هایش طراحی کرده است.
او در قطعهای که در آغاز این کتاب آمده است می‌گوید:
وقتی شعرهایم را ورق می‌زنی / نمیتوانم صورتت را ببینم / اما از جایی در آن دوردست‌ها / صدای خندهات را می‌شنوم / و لبخند می‌زنم.
دونا نورتون در کتاب «شناخت ادبیات کودک: گونه‌ها و کاربردها از روزن چشم کودک» درباره اهمیت شعر برای کودکان می‌گوید: «درک کردن و لذت بردن از زبان، شناخت مفاهیم، همدلی با شخصیتها، موقعیتها، روشنبینی نسبت به خود و دیگران، بیان منظور و احساس از جمله ارزشهایی هستند که شعر برای کودکان به ارمغان می‌آورد.» در همین کتاب دونا نورتون به یافتههای پژوهشی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد علاقه کودکان دبستانی به شعر با رفتن به کلاسهای بالاتر کم می‌شود و از سوی دیگر آموزگاران هم کمتر در کلاس برای کودکان دبستانی شعر می‌خوانند که می‌تواند در مورد ایران هم صادق باشد. شعرهای شلسیلور استاین گزینهی خوبی است برای این که کودکان را با شعر آشنا کنیم یا آشتی بدهیم.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "با همه چی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک