loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

اسم من میناست و عاشق شبم

5 / 0
like like
like like

در یک شب مهتابی دفترچه‌ای خالی روی میز قرار گرفته و دخترکی نه ساله با موهای مشکی خیال دارد خاطرات خود را در آن بنویسد. او دفترچه‌اش را باز می‌کند و نخستین جمله‌‍اش را می‌نویسد: «اسم من مینا است و من عاشق شبم».
«اسم من مینا است و عاشق شبم» داستان دختری نه ساله است که پدرش را در کودکی از دست داده و با مادرش زندگی می‌کند. او با تک گوییهای درونی افکار، احساسات، رویاها و ترسهایش را در دفتر خاطرات خود می‌نویسد. او شرح مشاهدات و پرسشهایش درباره شگفتی‌ها وعجایب دنیای اطرافش مطرح می‌کند. مینا از نظردیگران دختر عجیبی است ولی همیشه مادرش از او حمایت می‌کند و معتقد است که مینا دختریست با عقاید و رفتارهای خاص خودش و به همین خاطر ترجیح می‌دهد او را از مدرسه بیرون بیاورد و تحت آموزش مستقیم خود قرار دهد. مینا شب‌ها هنگامی که همه در خوابی عمیق هستند از پنجره به بیرون خیره می‌شود. همدم تنهایی او به جز مادرش درختی در کنار پنجره اش و توکاهای سیاهی هستند که بر روی شاخه های آن لانه کردهاند. مادرش او را تشویق می‌کند که دوستان جدیدی پیدا کند. ولی او در مرکز ارجاع دانش آموزان که مدرسهای برای بچه های استثنایی است بیش از یک روز نمیماند. او سرانجام سعی می‌کند بر ترس خود غلبه کرده و شجاعت بخرج دهد و سراغ پسر همسایه جدیدشان می‌رود.
آغاز دوران بلوغ و یا متفاوت بودن با دیگران، تک والد بودن و ترس و عدم اعتماد به نفس سرآغاز مشکلات زیادی در نوجوانان است که مینا هم یکی از آنان است. این اثر می‌تواند هم برای نوجوانان وهم والدین مناسب باشد.
«اسم من مینا است و عاشق شبم» رمانی زیبا، اندیشمندانه، شگفت‌انگیز و سرشار از امید است و نویسنده‌اش آن‌قدر ماهرانه صدا و افکار مینا را منعکس می‌کند که خواننده احساس نمی‌کند این رمان اثر مردی میانسال است که تظاهر می‌کند نه سال دارد.
این رمان برنده جوایز گاردین، کتاب برتر شورای کتاب کودک ایران و لاک پشت پرنده شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "اسم من میناست و عاشق شبم" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک