loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

سه کتاب (در حیاط کوچک پاییز در زندان - زندگی میگوید اما باز باید زیست - دوزخ اما سرد)

5 / 0
like like
like like

اثر پیش رو تحت عنوان "سه کتاب"، شامل سه دفتر از اشعار "مهدی اخوان ثالث"، چهره ی نامدار شعر پارسی است که این دفاتر عبارت اند از: "در ح‍ی‍اط ک‍وچ‍ک پ‍ائ‍ی‍ز، در زن‍دان"، "زن‍دگ‍ی م‍ی گ‍وی‍د: ام‍ا ب‍از ب‍ای‍د زی‍س‍ت ..." و "دوزخ، اما سرد".
"در ح‍ی‍اط ک‍وچ‍ک پ‍ائ‍ی‍ز، در زن‍دان" اشعاری از "مهدی اخوان ثالث" خواهیم خواند که حاوی حبسیات یا زندان نامه های اوست. وی پیش از این، زندان نامه ی دیگری با عنوان "زن‍دگ‍ی م‍ی گ‍وی‍د: ام‍ا ب‍از ب‍ای‍د زی‍س‍ت ..." نیز سروده و در این دفتر به شرح وضعیت و خاطرات حیات هم زندانیان پرداخته بود اما "در ح‍ی‍اط ک‍وچ‍ک پ‍ائ‍ی‍ز، در زن‍دان" بیشتر شرح احوالات و احساسات شاعر در آن وضعیت است. کمااینکه مجموعه ی نخست به شکل یک منظومه ی به هم پیوسته و بلند سروده شده اما "در ح‍ی‍اط ک‍وچ‍ک پ‍ائ‍ی‍ز، در زن‍دان" شامل مجموعه ای از اشعار جداگانه است.
"در ح‍ی‍اط ک‍وچ‍ک پ‍ائ‍ی‍ز، در زن‍دان"، "زن‍دگ‍ی م‍ی گ‍وی‍د: ام‍ا ب‍از ب‍ای‍د زی‍س‍ت ..." و "دوزخ، اما سرد"، سه دفتر شعر از "مهدی اخوان ثالث" هستند که به ترتیب پنجمین، ششمین و هفتمین مجموعه ی اشعار منتشر شده از وی می باشند. حس و حال اشعار این سه مجموعه بسیار به هم نزدیک است و از یک دستی خاصی برخوردار است. به همین دلیل، انتشارات زمستان، که ناشر اختصاصی آثار "مهدی اخوان ثالث" است، اقدام به انتشار این سه مجموعه ی شعر، در یک قالب تحت عنوان "سه کتاب" نموده است. "سه کتاب" با دربرداشتن سیصد و چهل صفحه از اشعار "مهدی اخوان ثالث"، فرصت خوبی برای آشنایی با مجموعه ای از پخته ترین اشعار وی می باشد.
به نقل از ایران کتاب

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سه کتاب (در حیاط کوچک پاییز در زندان - زندگی میگوید اما باز باید زیست - دوزخ اما سرد)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک