loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

بازی های نمایشی برای کارگاه تئاتر

5 / 0
like like
like like

«بازی‌های نمایشی برای کارگاه تئاتر» کتاب راهنمایی برای معلمان هنر و نوشته ویولا اسپولین است.

بازی‌های نمایشی کتاب حاضر طوری طراحی شده است که هر معلمی با هر میزان تجربهٔ تئاتری بتواند آن‌‌ها را آموزش دهد. اگرچه این بازی‌های به‌ظاهر هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان به‌سادگی قابل فهم است اما اهداف جدی و مفاهیم عمیقی درون آن‌ها نهفته است.

این بازی‌های نمایشی مهارت‌های هنرهای اجرایی دانش‌آموزان را تقویت کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا به درک درستی از مفهوم نمایش و بازیگری برسند.

هدف نویسندهٔ این کتاب فقط خلق یک تجربهٔ سادهٔ نمایشی برای دانش‌آموزان نیست، بلکه وی تلاش می‌کند تا دانش‌آموز به‌جایی برسد که بتواند در مقابل کنش‌های نمایشی، واکنش‌های درستی نشان دهد، با رفتارهای نمایشی درست، یک فضای نمایشی مناسب خلق کند، و مسائل و موضوعات معمولی و تکراری را به‌شکل کاملاً نو و بدیع، نمایش دهد. مهم‌تر از همه این‌که دانش‌آموز با انجام این بازی‌های نمایشی متنوع، با اصول اولیه قصه‌گویی، نقد ادبی و تجزیه و تحلیل شخصیت نمایشی آشنا می‌شود؛ در طول نمایش، احساسات و تخیل خود را به‌کار گرفته و با شرایط و موقعیت‌های تازه، راحت‌تر و آگاهانه‌تر برخورد می‌کند. هم‌چنین یاد می‌گیرد که چگونه روی انرژی و توانایی‌های هنری خود تمرکز کرده و آن‌ها را در عمل به نمایش درآورد.
منبع:ظاقچه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بازی های نمایشی برای کارگاه تئاتر" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک