loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

پذیرش سوگ

5 / 0
like like
like like

همه‌ی ما غم ازدست‌دادن را تجربه می‌کنیم. برخی از ما همسر، فرزند، والدین، دوستی عزیز یا همسایه‌ی‌ خود را از دست داده‌ایم. در این همه‌گیری، صدها هزار نفر را در سراسر جهان از دست داده‌ایم. بسیاری از ما منابع درآمد خود را از دست داده‌ایم. همه‌ی ما عادت‌های روزمره‌ی همیشگی و بخش‌هایی از شغل، خانواده و گروه‌های اجتماعی خود را از دست داده‌ایم و این ازدست‌دادن‌ها همچنان ادامه دارد.

کتاب پذیرش سوگ همدمی برای این زمان‌ حساس است. نویسندگان این کتاب با رفتار و لحن دوستی مهربان از شما دعوت می‌کنند تا سوگواری خود را کامل به جا بیاورید، با احساسات و تجربیات خود ناشی از هر چه هستند، مواجه شوید و مسیر مختص خودتان را به سوی بهبودی بپیمایید.
این کتاب به بررسی این حقیقت عمیق می‌پردازد که سوگ و عشق به‌شدت درهم‌تنیده‌اند، زیرا وقتی عشق می‌ورزیم، سوگواری می‌کنیم و وقتی که غم و اندوه خود را کاملاً احساس می‌کنیم، تمایل پیدا می‌کنیم که به خودمان و دیگران عمیق‌تر عشق بورزیم.

این کتاب روشی برای تعامل با سوگ در اختیار شما قرار می‌دهد که به دنبال رفع یا از بین‌بردن آن نیست، بلکه به شما کمک می‌کند تا با غم ازدست‌دادن، طبق شرایط خودش کنار بیایید.
پذیرش سوگ، سوگ را نشانه‌ای از عشق عمیق می‌داند، نه مشکلی که باید حل شود. ویلیس و کرافورد ساموئلسون شیوه‌هایی مطرح می‌کنند که به شما کمک می‌کند در مقابل آنچه مستقیماً در مسیر شما قرار دارد و تغییرناپذیر و ‌اجتناب‌ناپذیر است، مقاومت کنید و دوام بیاورید.

این کتاب نمی‌گوید با عشق و سوگ شکسته نشوید، بلکه می‌گوید با چشم و قلبی گشوده در این شکستگیِ بزرگ بمانید و از روبرگرداندن امتناع کنید. لازم نیست از انسانیت پا فراتر بگذارید. رهایی زمانی محقق می‌شود که عمیقاً و با مهربانی به خودتان گوش دهید و همین احترام را برای موجودات دیگر نیز قائل شوید. مسیر رسیدن به جهانی عادلانه‌تر‌ و منصفانه‌تر با گوش‌سپردن به درد آغاز می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پذیرش سوگ" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک