loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

هوش اجتماعی

5 / 0
like like
like like

دکتر دانیل گلمن، در کتاب هوش اجتماعی، حقایق شگفت‌انگیزی را بر ما آشکار می‌کند. از جمله این‌ که: ایجاد روابط خوب با دیگران، به ما روحیه می‌بخشد و ضامن سلامتی ماست، در صورتی که روابط بد و خصمانه موجب مسموم‌ شدن جسم و جان ما می‌شود.

موفقیت و شادمانی ما در زمینه شغل، ازدواج و خانواده و به طور کلی در زندگی، بستگی حیاتی به رادار عاطفی‌مان و سایر مهارت‌هایی دارد که دانیل گلمن در کتاب هوش اجتماعی (علم جدید) (Social Intelligence) به توصیف آن‌ها می‌پردازد. هوش اجتماعی چیست و چگونه می‌توانیم آن‌ را در خود و دیگران تقویت کنیم؟ در پاسخ این سؤال نکات حیرت‌انگیزی وجود دارد که دانستن آن‌ها برای افراد مشاغل مختلف، متخصصان بهداشت و سلامتی، عشاق، مسئولین آموزش و پرورش، رهبران جامعه و همه کسانی که زندگی روزمره غنی، پربار و سرشار از آرامش طلب می‌کنند سودمند است.

دانیل گلمن در این کتاب قصد دارد از ظهور علم جدیدی خبر دهد که سرشار از بینش و خردمندی‌های ارزشمند راجع به روابط انسانی ما در دنیای کنونی است. اساسی‌ترین کشفی که در این علم جدید صورت گرفته این است که مغز انسان، برای ایجاد رابطه و پیوند با دیگران، مداربندی شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "هوش اجتماعی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک