loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

هیروشیما عشق من

5 / 0
like like
like like

فیلم هیروشیما عشق من محصول سال 1959 و اثر آلن رنه کارگردان فرانسوی است. فیلمنامه این اثر را مارگریت دوراس نویسنده مشهور فرانسوی نوشته است. این فیلم اثری ضد جنگ در قالب یک درام نامتعارف است که به حادثه بمباران هیروشیما می‌پردازد.

منتقدان استقبال زیادی از این اثر کردند و جایزه ویژه منتقدان بین المللی جشنوراه کن نیز به این اثر تعلق گرفت. مارگریت دوراس نیز برای فیلم‌نامه هیروشیما، عشق من نامزد اسکار شد.

بازیگری فرانسوی برای بازی در یک فیلم به ژاپن می‌آید و دو روز با یک معمار ژاپنی در ارتباط است. رنجی که این بازیگر از حادثه هیروشیما حس می‌کند او را به یاد فاجعه‌ای در زندگی خودش می‌اندازد. زمانی که به سربازی آلمانی دل باخته بود و او در روز آزادی به قتل رسید. خانواده زن نیز او را به جرم عشق به دشمن در زیرزمینی حبس کردند....

نویسنده در مقدمه این مجموعه نوشته است:  «اورسن ولز معتقد است دو چیز هست که به‌هیچ‌وجه نباید روی پرده نشان داد: اجرای واقعی عمل جنسی و دعا به درگاه پروردگار. شاید این مهم‌ترین چالش سینما باشد: عشق را چگونه باید، اگر اصلاً بتوان، روی پرده نشان داد/بازنمایی کرد؟ و یادمان باشد، اگر سینما نبود به‌احتمال زیاد آدم‌ها به‌شیوۀ دیگری معاشقه می‌کردند یا شاید آدم‌ها می‌بایست به فکر راه‌های دیگری برای آموزاندن شیوه‌های عشق‌ورزی می‌افتادند. و مثل همیشه سؤال، آن‌وقت، این می‌بود که خود آموزگاران می‌بایست شیوه‌های «درست» عشق‌ورزی را از کجا یا از که بیاموزند؟»

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "هیروشیما عشق من" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک