loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

این است بازاریابی

5 / 0
like like
like like

ست گودین در این کتاب تعریف دیگری از بازاریابی دارد. از نظر او، بازاریابی یعنی تغییرآفرینی. تغییر فرهنگ، جایگاه اجتماعی و ارتباط بین افراد. او بازاریابی را فعالیت سخاوتمندانهٔ کمک به دیگران برای حل مشکل‌شان و تبدیل شدن‌شان به فرد دلخواه‌شان می‌داند. به باور او، بازاریاب‌ها نباید از مشتریان استفاده کنند تا مشکلات شرکت‌شان را حل کنند، بلکه باید بازاریابی را برای حل مشکل مشتریان به کار برد.

گودین معتقد است که بازاریابی برای همه یعنی بازاریابی برای هیچ‌کس. اگر همه خوشحال باشند، پس هیچ‌کس ناراحت نیست و ارزشی ندارد دربارهٔ کارتان با دیگران صحبت کنیم. با الگوگیری از مفهوم «کمینه محصول پذیرفتنی»، به ما نشان می‌دهد که چطور با انتخاب «کوچک‌ترین بازار کارآمد» می‌توانیم کسب‌وکاری موفق پایه‌گذاری کنیم و چگونگی عبور از شکاف بین پذیرندگان آغازین و بازار انبوه را با اشاره به نمونه‌های موفق به ما می‌آموزد.

به گفتهٔ او، بازاریابی ما باید به‌گونه‌ای باشد که اگر روزی کسب‌وکارمان را جمع کردیم، افراد زیادی دلتنگ‌مان شوند. همچنین معتقد است وقتی برای خرید وسایل گران‌قیمت، چندان به کارآیی آن‌ها توجه نداریم و چنین خریدهایی را نه از سر نیاز، بلکه برای برآورده کردن خواسته‌هایمان انجام می‌دهیم، آن وقت بازاریابی محصولات و خدمات ارزان‌تر با مانور بر کارآیی‌شان چه فایده‌ای دارد؟ ما احساسات، جایگاه اجتماعی و ارتباطات می‌فروشیم، نه خدمات و وسایل.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "این است بازاریابی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک