loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

استراتژی چابک

5 / 0
like like
like like

چابک به چه معناست؟ رویکرد یا روشی برای تقویت نوآوری به کمک همراهی عمیق مشتریان و آزمون تطبیقی و یادگیری است که در این کتاب نحوه عملکرد آن آمده.

سازمان یا تیم شما چطور می‌تواند از متد چابک بیشترین بهره را ببرد؟ این اثر در این زمینه از دو راه به شما کمک می‌کند. اگر شرکت‌تان در حال انجام یا گسترش اقدامات مطرح شده در چابک است، بنابراین درک اولیه کافی برای بهره‌مندی از این کتاب را دارید. اثر پیش رو از مفهوم چابک رمزگشایی می‌کند و پایه و اساس مستحکمی برای آموزش‌های آینده به وجود می‌آورد.

این اثر به شما کمک می‌کند تا مانعی بر سر راه اجرای اقدامات متد چابک (Agile) نباشید. هر چند این متد، برخی اوقات با اصطلاحات تخصصی نامفهوم و واژگان اختصاری کشف‌نشدنی و طرفداران سفت و سختی که بیشتر اوقات در بیان کاربرد و فواید آن اغراق می‌کنند، همراه است. با این وجود، چابک در نگاه کلی رویکردی ساده و عملی برای خلاقیت و نوآوری به شمار می‌رود که تمامی مدیران قادر هستند به آن تسلط یابند و از آن استفاده کنند.

یشتر رهبران کسب و کارها اکنون با تیم‌های نوآوری چابک آشنایی لازم را دارند. این گروه‌های کارآفرین و کوچک طوری طراحی شده‌اند که با مشتریان در ارتباط نزدیک قرار بگیرند و خیلی سریع خودشان را با شرایط تغییریافته هماهنگ کنند. این تیم‌های چابک زمانی که به درستی به کار برده شوند، همیشه باعث بهره‌وری و روحیه تیمی بهتر، سرعت در فرایند ورود به بازار، کیفیت بهتر و ریسک کمتر در قیاس با رویکردهای سنتی می‌شوند.

مدیرانی که تجربیاتی درباره تیم‌های چابک دارند یا مطلبی درباره‌شان شنیده‌اند، پرسش‌های جالبی در این باره می‌پرسند. چه می‌شود اگر شرکتی هزاران تیم چابک ایجاد کند؟ آیا همه قسمت‌های کسب و کار برای فعالیت با این شیوه آموزش دیده‌اند؟ آیا تکنیک‌های چابک به همان میزان که بر عملکرد تیم‌ها به صورت جداگانه اثرگذار است، باعث پیشرفت عملکرد کل شرکت نیز خواهد شد؟

امروزه که فناوری نقش مهمی در بهبود و پیشرفت کسب و کارها ایفا می‌کند، تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های سنتی با واقعیت‌های دنیای دیجیتال هماهنگ و سازگار نیستند. این کسب و کارها با استفاده از فلسفه چابک قادر نیستند بسیاری از هزینه‌هایشان را به منظور رشد، توسعه و جلب رضایت بیشتر مشتری کم کنند و فرایند پیشرفت خود را با تحول فرایندها در داخل و خارج از شرکت فراهم سازند.

در دنیای امروز بسیاری از صنایع و مؤسسات سنتی در کل دنیا تحت تأثیر تکنیک‌های مدیریتی جدید قرار گرفته‌اند که بی‌تردید، متد چابک از جمله بهترین‌های این متدهاست که می‌تواند این شرکت‌های سنتی را خیلی سریع به جایگاهی که از آن‌ها در دنیای دیجیتال انتظار می‌رود، نزدیک کند. در متد چابک، افراد و ارتباطات آنان نقش قابل توجهی در موفقیت یک پروژه ایفا می‌کنند، به اندازه‌ای که استخدام نیروی کار معمولی با ارتباطات خوب در شرکت کارآمدی بسیار بیشتری نسبت به استخدام نیروی کار حرفه‌ای اما بدون ارتباطات سازنده دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "استراتژی چابک" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک