loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

انقلاب اسلامی و جهان گمشده (عبور از غرب زدگی مضاعف)

5 / 0
like like
like like

انسان مدرن با هرچه بیشتر خیره‌شدن به نیازهای مادی خود و تمرکز به کمّیّت‌های عالم، ناخودآگاه از حضور خود در جهان گسترده و لطیف عالم معنویت غفلت کرد، در آن حدّ که گمان کرد تنها جهانِ جدّی و واقعی، جهانِ کمّیّت‌ها است. و از آن طرف هر اندازه در جهان مادی جلو آمد و از آن بهره‌مند شد؛ بیش از پیش دست خود را خالی احساس کرد، زیرا از حضوری کیفی در جهان کمّی در غفلت بود. در این فضا بود که متفکران و اندیشمندان جهان متوجه شدند انسان مدرن با خیره‌شدن به نیازهای مادی، جهانی را که در دل زندگیِ عادی به آن نیاز داشته و همواره بشر در آن به‌سر می‌برده، به‌کلّی از منظرش به غیاب رفته و تنهاییِ آزاردهنده‌ای را به میان آورده است. این امر موجب شد تا همه به فکر باشند چگونه جهانی را که گمشده است بازیابی کنند تا در افق زندگی در جهان کمّیّت‌ها، آن جهان مدّ نظر باشد.

کتاب «انقلاب اسلامی و جهان گمشده» سعی دارد متذکر این امر مهم باشد که چگونه می‌توان در این تاریخ و در این زندگی، حضور در جهان گمشده را با درک حضور تاریخی انقلاب اسلامی به زندگی‌ها برگرداند، و معلوم است که این امر نیاز به آمادگی خاصی دارد.

پیشنهاد ما آن است که خوانندگان محترم، با تأمّل و تعمقِ لازم مطالبِ مطرح شده در کتاب را از ابتدا تا انتها از نظر بگذرانند تا روحِ مطلب شناخته شود و سپس تک‌تک موضوعات در محافل دوستانه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. به امید آن‌که «جهان گمشده» به طلوع آید.

لازم به ذکر است که مطالب این کتاب، درس‌گفتارهایی است که استاد طاهرزاده به کمک آن‌ها مباحث «انقلاب اسلامی و جهان گمشده» را طی 15 جلسه مطرح کردند و پیشنهاد می‌شود برای درک بهتر مطالب به شرح استاد رجوع کنید. البته این نوشتار هم به طور مستقل می‌تواند به عنوان متنی با 64 تذکر ما را دعوت به تفکر نسبت به جایگاه انقلاب اسلامی در این تاریخ ‌نماید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "انقلاب اسلامی و جهان گمشده (عبور از غرب زدگی مضاعف)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک