loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

اینترنت با مغز ما چه می کند؟

5 / 0
like like
like like

آیا گوگل ما را به سخره گرفته است؟

این همان سوالی است که نیکولاس کار در داستانی در مجله آتلانتیک مطرح کرد. در واقع این سوال تلنگری بود از نگرانی او درباره اینکه چطور اینترنت ما را تغییر می دهد؛

در حقیقت او با این سوال، یکی از مهم ترین موضوعات دنیای امروز ما را شکل داد؛ «آیا همان طور که از سخاوت اطلاعات اینترنت بهره مند می شویم توانایی مان را هم برای خواندن و فکر کردن عمیق از دست می دهیم؟»

نیکولاس کار در این کتاب، این سوال بحث برانگیز را به پژوهشی دندان شکن درباره پیامدهای فرهنگی و ذهنی اینترنت ارائه کرده است. او در ابتدا شرح می دهد که چگونه ذهن انسان در طی قرن ها با ابزارهای ذهنی مانند ابداع حروف الفبا، نقشه ها، صنعت چاپ، ساعت و کامپیوتر شکل گرفته است، او به شرح پژوهش هایی درباره علوم اعصاب می پردازد و اسنادی درباره آن ارائه می دهد. در واقع همان طور که مدارک علمی و تاریخی نشان می دهد، ذهن ما با واکنش به تجربه هایی که در طول زندگی داریم تغییر می کند. بنابراین فناوری که از آن برای یافتن، ذخیره و اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنیم می تواند مسیرهای ارتباطی عصبی ذهن ما را بهتر کند.

نیکولاس کار در این کتاب به بررسی تأثیرات اینترنت بر مغز و انتقال دهنده های عصبی می پردازد. تحلیل های او متشکل از پیشرفت های علوم اعصاب و دیگر پژوهش های بی نظیر او درباره تاثیرات اینترنت بر اعصاب ما با این دادخواهی انسانی نتیجه گیری می شود که باید بین تعامل های انسان و رایانه تعادل برقرار کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "اینترنت با مغز ما چه می کند؟" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک