loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

جغرافیای عشق

5 / 0
like like
like like

أهداف سویف، رمان‌نویس و تحلیلگرِ مسائلِ فرهنگی و سیاسی، متولد 1950 در قاهرۀ مصر است. او تحصیلاتِ خود را در مصر و پس ‌از آن در انگلستان گذراند و موفق به کسب مدرکِ دکترای خود در رشتۀ زبان‌شناسی از دانشگاهِ لنگسترِ بریتانیا شد.
او نگاه سیاسی را در نگارشِ آثارش ترک نمی‌کند و به تاریخ و سیاستِ مصر اهمیت زیادی می‌دهد و به شکلی جذاب و لذت‌بخش مخاطب خود را با تاریخ و وضعیتِ سرزمینش آشنا می‌سازد.
در دو سرِ قرنِ بیستم، دو زن’ عاشقِ مردانی خارج از دنیای آشنای خود می‌شوند. در 1901، آنا وینتربورن که به‌تازگی بیوه شده، انگلستان را به مقصدِ مصر ترک می‌کند و در آنجا مجذوبِ مصرِ واقعی شده و در دامِ عشقِ شریف پاشا البارودی، یک ملی‌گرای مصری که به جنبشِ کشور خود بسیار متعهد است، می‌افتد.
حدودِ صد سال بعد، ایزابل پارکمن که یک خبرنگارِ آمریکاییِ مطلقه و بازماندۀ آنا و شریف البارودی است، عاشقِ عُمَر الغمراوی، یک رهبرِ ارکسترِ آمریکایی ـ مصری با انگیزه‌های سیاسیِ خاصِ خود، می‌شود.
در تلاش برای درکِ عواطفِ چالش‌برانگیزِ خود و نیز کشفِ حقیقت در موردِ پیشینیانش، ایزابل نیز به مصر سفر می‌کند و یک صندوقِ خانوادگی قدیمی را همراهِ خود می‌برد که در داخلِ آن نوشته‌ها و دفاتر خاطراتی است که رازِ آنا و شریف را برملا می‌کنند. اما آیا آگاهی از این راز به پایانِ خوشی برای ایزابل می‌انجامد؟

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "جغرافیای عشق" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک