loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

همه دروغ می گویند

5 / 0
like like
like like

در پایان یک روز معمولی در اوایل قرن بیست و یکم، با جست و جوی انسان ها در اینترنت، هشت تریلیون گیگابایت داده جمع می شود. این اطلاعات حیرت انگیز -که در تاریخ بی سابقه است- می تواند چیزهای زیادی درباره اینکه ما چه کسی هستیم به ما بگوید. ترس ها، خواسته ها و رفتارهایمان، و تصمیماتی که آگاهانه و یا ناخودآگاه می گیریم. از عمیق تا سطحی، ما می توانیم دانش شگفت انگیزی درباره ی روان آدمی به دست آوریم که در کمتر از بیست سال پیش، غیرممکن به نظر می رسید.

«همه دروغ می گویند» بینشی جذاب، شگفت آور و گاهی خنده دار از همه چیز، از اقتصاد گرفته تا اخلاق و ورزش و نژاد و جنسیت و... که همه از دنیای بزرگ داده ها نشات می گیرند ارائه می دهد. چند درصد از رای دهندگان سفیدپوست به باراک اوباما رای ندادند بخاطر آنکه او سیاه است؟ آیا مدرسه ای که به آن می روید، در میزان موفقیت تان در زندگی تاثیرگذار است؟ آیا والدین به صورت مخفیانه فرزند پسر را به دختر ترجیح می دهند؟ آیا فیلم های خشن بر میزان جرم و جنایت تأثیر می گذارد؟ آیا می توانید بازار سهام را شکست دهید؟ چگونه مرتبا درباره زندگی جنسی خود دروغ می گوییم و چه کسی نسبت به رابطه جنسی، خودآگاه تر است؟ مرد یا زن؟

با بررسی این پرسش ها و پرسش های بسیاری دیگر، ست استیونز داویدوویتس اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند به ما در درک بهتر خود و زندگی کمک کند. او با تکیه بر مطالعات و آزمایش هایی در خصوص اینکه ما واقعا چگونه زندگی و فکر می کنیم، به طرز جالب و غالبا خنده دار نشان می دهد که در واقع کل جهان یک آزمایشگاه است. با نتیجه گیری هایی عجیب اما واقعی و تفکر برانگیز و مزاحم، او به بررسی قدرت این حقیقت دیجیتال و پتانسیل عمیق تر آن می پردازد. پتانسیل آشکار کردن تعصبات عمیق درون ما، اطلاعاتی که ما می توانیم برای تغییر فرهنگ خود از آن ها استفاده کنیم و پرسش هایی که می ترسیم از خود بپرسیم، اما ممکن است برای سلامتی مان ضروری باشد. هم احساسی و هم جسمی. همه ی ما هر روز با داده های بزرگ در تماس هستیم و تأثیر آن هر روز در حال بیشتر شدن است.

«همه دروغ می گویند» ما را به چالش می کشد که درباره ی جهان و چگونه دیدن آن به شکل متفاوتی بیندیشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "همه دروغ می گویند" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک