loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ورق ها روی میز

5 / 0
like like
like like

ورق‌ها روی میز با عنوان اصلی «cards on the table» اولین بار سال 1937 میلادی منتشر شد. در این کتاب در کنار هرکول پوآرو، کلنل ریس، سرگرد باتل و آدریان اولیور نیز حضور دارند.

داستان کتاب داستان مردی به نام شیطانه است. او کلکسیونری است که قیافه‌ی عجیب‌وغریب و اخلاق ترسناکی دارد و تقریباً همه از او بدشان می‌آید. او به پوآرو می‌گوید که به نظرش بهترین کلکسیونی که می‌توان در مورد جرم و جنایت داشت خود جنایتکاران هستند. آن‌هم جنایتکارانی که از دست قانون در رفته‌اند و هیچ‌کس نتوانسته آن‌ها را گیر بیندازد.

شیطانه پوآرو را به یک مهمانی شام در خانه‌ی بزرگش دعوت می‌کند، پس از شام شیطانه یک بازی بریج ترتیب می‌دهد و همه به‌ غیر از خودش مشغول بازی می‌شوند. در پایان بازی که ناگهان حاضران در اتاق متوجه می‌شوند شیطانه مرده است. مردی که می‌خواست کلکسیونی از قاتل‌ها داشته باشد به قتل رسیده بود و حالا هرکول پوآرو باید قاتل را پیدا کند.

کریستی این داستان را استادانه روایت کرده است. او داستان را در سی‌ویک فصل نوشته است و در هر فصل روی بعدی از داستان و یک شخصیت خاص تمرکز کرده است. این داستان کمی جنبه‌ی روانشناسی دارد و بسیاری از منتقدان آن را یکی از بهترین داستان‌های آگاتا کریستی می‌دانند. کتاب ورق‌ها روی میز به چندین و چند زبان ترجمه‌شده است و در سریال مشهور کارآگاه پوآرو که شبکه‌ی بی بی سی ساخته است نیز قسمتی به این ماجرا تعلق دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ورق ها روی میز" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک