loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 1

5 / 0
like like
like like

کتاب پیش رو، جلد نخست از مجموعه‌ی "ظهور و سقوط سلطنت پهلوی" است که ارتشبد "حسین فردوست" آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. این اثر که در واقع جلد نخست از خاطرات ارتشبد سابق "حسین فردوست" می‌باشد، مطالبی را از زبان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های سیاسی و اطلاعاتی رژیم پهلوی، فاش می‌کند.
رضاخان در زمانی که "حسین فردوست" دانش آموزی دبستانی بود، برای ولیعهد خود محمدرضا پهلوی، کلاس ویژه ای برپا کرد. رضاخان که آرزو داشت وی برای پسرش دوست و شریک تحصیلی خوبی باشد، توجه ویژه ای به "فردوست" کرد و او را به دربار راه داد. در نتیجه "حسین فردوست" صمیمی ترین رفیق محمدرضا پهلوی و محرم اسرار دوران کودکی او شد.
وی تنها همکلاسی بود که به طور رسمی به همراه ولیعهد برای تحصیل به سوئیس فرستاده شد و در زمان حضور محمدرضاشاه در آنجا بهترین دوست او باقی ماند. در این سالها دوستی آنها بیشتر شد و گویی "حسین فردوست" جزء لاینفک شخصیت و زندگی محمدرضا پهلوی بود. او پس از به سلطنت رسیدن محمدرضا در کنارش ماند و دوستی آنها به حدی بود که شاه تنها "فردوست" را به عنوان رفیق معرفی می‌کرد.
او نه تنها صمیمی ترین دوست محمدرضا پهلوی بود بلکه تنها کسی بود که با شاه و ملکه‌ی کشور سر یک میز می‌نشست و غذا می‌خورد، و محرم اسرار محمدرضا و محرمانه ترین ارتباطات او بود. در این میان اطلاعاتی نیز رد و بدل می‌گشت و "حسین فردوست" نقش چشم و گوش محمدرضا پهلوی را برعهده داشت. کتاب پیش رو که جلد اول از مجموعه‌ی "ظهور و سقوط سلطنت پهلوی" به قلم اوست، بخشی از این اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 1" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک