loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

مقدمه ای بر فلسفه سیاسی معاصر

5 / 0
like like
like like

فلسفه سیاسی در دو یا سه دهه گذشته به یک حوزه پژوهشی فعال و مرکزی تبدیل شده است. ویراستاران دیدگاه گسترده‌ای از طیف موضوعات مرتبط با فلسفه سیاسی داشته‌اند، و همراه، مشارکت‌های اقتصاد، تاریخ، حقوق، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی و همچنین فلسفه - تحلیلی و قاره‌ای را پوشش می‌دهد.

به طور کلی، فیلسوفان سیاسی فقط به روال‌هایی که بر سیاست حکومت می‌کنند علاقه‌مند نیستند، بلکه به سیستم‌های مختلفی که سیاست ممکن است برای شکل‌دهی به آن‌ها استفاده شود نیز علاقه‌مند هستند. آنها نگران تمام نهادهایی هستند که به تعیین آنچه که جان رالز به عنوان «ساختار اساسی» جامعه توصیف می کند، کمک می کند.

رابرت گودین و فیلیپ پتیت برای ارائه راهنمای جامع برای تفکر رایج در فلسفه سیاسی، کتاب را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: مشارکت‌های انضباطی، ایدئولوژی‌های اصلی و موضوعات خاص.

علاوه بر این، 41 فصل Companion توسط برخی از برجسته ترین دانشگاهیان امروزی ارائه شده است که از چندین رشته مختلف استخراج شده است.

بخش اول کتاب شامل مجموعه ای از مقالات مبسوط در مورد سهمی است که تعدادی از رشته های مختلف در بحث های جاری داشته اند. تجزیه و تحلیل ایدئولوژی های سیاسی بخش بعدی را تشکیل می دهد و به دنبال آن مباحثی در مورد مفاهیم اصلی از فضیلت و برابری گرفته تا زیست شناسی اجتماعی و محیط زیست که موضوع بحث فلسفی را تشکیل می دهند، ارائه می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مقدمه ای بر فلسفه سیاسی معاصر" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک