loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

دورکیم مرده است ! (شرلوک هلمز به نظریه ی اجتماعی وارد می شود)

5 / 0
like like
like like

"دورکیم مرده است" دربردارندة یک رمان پلیسی آمریکایی است. نقش اصلی را در این رمان، کارآگاه معروف شرلوک هلمز و همکارش دکتر جان واتسن به عهده دارند.
در این کتاب درسی و یا رمان پر رمز و راز جامعه شناسی، دانشجویان می توانند به شرلوک هولمز و واتسون بپیوندند و همراه با آنها منطقه جدیدی را بررسی کنند که آماده شکل گیری جدالی جذاب است: نظریه اجتماعی. در سال 1910 ، برجسته ترین نظریه پردازان اجتماعی جهان در لندن، در کنفرانسی در مورد علم جدید جامعه شناسی حضور می یابند. با شروع جدال همه چیز به سرعت از هم می پاشد و در این بین یک جواهر به سرقت می رود و جامعه شناس مشهور امیل دورکیم ناپدید می شود. با توجه به تحقیقات شرلوک هولمز و واتسون، به نظر می رسد که تئوری اجتماعی نه تنها این اتفاقات را توضیح می دهد – بلکه می تواند علت آنها نیز باشد. بنابراین هولمز و واتسون در "دورکیم مرده است" به بررسی تئوری اجتماعی می پردازند و مستقیما از کسانی که آن را مطرح می کنند یاد می گیرند: W.E.B دو بوئیز ، زیگموند فروید ، ولادیمیر لنین ، بیتریس وب ، جورج سیمل ، امیل دورکیم و ماکس وبر. نظریه ها، زندگی و احساسات همه جامعه شناس ها فاش می شوند و هولمز و واتسون در می یابند که نظریه اجتماعی چقدر می تواند تأثیرگذار باشد.

پرونده ی سرقتی که در یک کنفرانس جامعه شناسی در لندن رخ داده است به شرلوک هلمز واگذار می شود. این مقدمه ای می شود برای آشنایی شرلوک هلمز با تعدادی از برجسته ترین جامعه شناسان و روان شناسان هم عصرش نظیر فروید، دورکیم، زیمل، مارکس، دوبوآ و لنین. بحث های متعدد شرلوک هلمز و این جامعه شناسان، باب آشنایی به نظریات آنان را بر خواننده باز می کند. شرلوک هلمز، با شم خارق العاده کارآگاهی و درک عمیقی که از انگیزه های روانی افراد دارد، به نظریات این جامعه شناسان علاقه مند می شود و در یافتن مجرم آن ها را به کار می برد.

(ایران کتاب)

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "دورکیم مرده است ! (شرلوک هلمز به نظریه ی اجتماعی وارد می شود)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک