loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

عادت های اتمی (تغییرات کوچک، نتایج عالی)

5 / 0
like like
like like

بار‌ها و بارها ممکن است تصمیم بگیریم تا رفتارهایی را در زندگی‌مان تغییر دهیم و به سراغ انجام دادن کارهایی برویم که بر زندگی ما تاثیر مثبتی می‌گذارند. اما خیلی اوقات موفقیتی برای انجام این کارها نداریم و خیلی زود از تلاش کردن منصرف می‌شویم و زندگی‌مان به حالت سابق بازمی‌گردد. معمولا چنین رویدادی برای ما سرزنش نیز به همراه خواهد آورد و خودمان را انسان‌هایی ناتوان و ضعیف می‌پنداریم. اما مشکل از توان یا اراده و انگیزه ما نیست. تغییر عادت‌ها مستلزم صرف زمان و شناخت نسبت به ریشه‌های آن‌هاست. کتاب عادت های اتمی به ما کمک می‌کند تا رفتارها و عادت های خود را بهتر بشناسیم، درباره اصول تغییر رفتار اطلاعات بهتری کسب کنیم و برای ایجاد عادت های جدید در زندگی خود برنامه داشته باشیم.

درباره کتاب عادت های اتمی، اثری برای تغییر زندگی شما
کتاب عادت های اتمی با حکایتی از دوران نوجوانی خود نویسنده آغاز می‌شود. اثر فوق بدون در نظر گرفتن پیش گفتارش از 6 بخش مختلف تشکیل شده است که در هر کدام از آن‌ها به مامی‌آموزد چگونه با انجام کارهای کوچک و ساده می‌توانید زندگی رضایت بخشی را تجربه کنیم. علاوه بر این ما در این کتاب می‌آموزیم چگونه از رفتارهای اشتباه اجتناب کنیم و با شناخت بیشتر خود،  از گذشته بهتر شویم. علاوه بر این ما در مقدمه اثر فوق با مبانی فکری و روان‌شناختی آن نیز آشنا می‌شویم. کتاب عادت های اتمی پس از مثالها و اتفاقاتی است که نویسنده آن‌ها را پشت سر گذاشته است. به همین خاطر ما در این کتاب با اصول سفت و سخت و قانون‌های پیچیده مواجه نخواهیم شد و به راحتی می‌توانیم کار و زندگی خود را دچار تغییر و تحول شگفت انگیزی کنیم.

هر فصل این کتاب ابتدا با شرح یک داستان یا خاطره جالب شروع می‌شود و پس از آن به سراغ استخراج یک قانون از آن خاطره می‌رویم و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. کتاب فوق می‌تواند به خوبی ذهن ما را به خود درگیر کند و سوال‌هایی اساسی برای ما ایجاد نماید. کتاب فوق به ما یک می‌دهد تا انسان‌هایی دقیق و باانضباط باشیم.

کتاب عادت های اتمی در سال 2019 به چاپ رسیده است. از کتاب فوق در دنیای انگلیسی زبان استقبال فوق‌العاده‌ای شد و در همان سال توانست به لیست پرفوش کتاب روزنامه‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و سایت آمازون راه پیدا کند.

درباره ایده کتاب عادت های اتمی، تغییرات کوچک و نتایج چشمگیر
نویسنده این کتاب باور دارد که ما برای دستیابی و موفقیت لازم نیست دست به کارهای بسیار سخت و طاقت‌فرسا بزنیم و خودمان را تحت فشار و استرس قرار دهیم. بلکه لازم است در انجاکم کارهای خود استمرار و پایداری ویژه‌ای داشته باشیم. تغییرات و تحولات عظیم در زندگی نه به خاطر انگیزه و تحمل فشار زیاد بلکه به واسطه استمرار در انجام برخی از کارها حاصل می‌شود. این کتاب به دنبال یافتن راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت‌ های خوب و ترک عادات بد است.

پس ما باید در ابتدا عادت‌های تاثیرگذار و مهم خود را در زندگی‌مانن شناسایی کنیم و بدانیم چه منشائی دارند و سپس با در نظر گرفتن تکنیک‌ها و قواعدی که این کتاب به ما یاد می‌دهد به سراغ تغییر عادت‌های بد و جایگزین کردن کارها و عادت‌های خوب برویم. اثر فوق یک خودآموز است و ضرورت دارد تا ما پس از یادگیری هر اصل و قانون تلاش کنیم که آن را در زندگی شخصی، محیط کاری یا در بین دوستانمان به کار بگیریم. خیلی رزود می‌توانیم تغییر و تحول دیگران در نوع رفتار با خودمان را بشناسیم و متوجهش شویم.  

(فیدیبو)

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "عادت های اتمی (تغییرات کوچک، نتایج عالی)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک