loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

عادت های خوب، عادت های بد

5 / 0
like like
like like

کتاب "عادت‌های خوب عادت‌های بد" نوشته وندی وود استاد و رئیس دانشکده روان‌شناسی و کسب‌وکار در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.
علم و تجربه ما نشان داده‌اند که ذهن ما به‌طور طبیعی عادت‌ها را ایجاد می‌کند، هم ناخودآگاه و هم غیرمستقیم. اولین پانزده دقیقه بعد از بیداری‌تان هر روز دقیقاً به یک شکل است. این طبیعی است، اما این نتیجه‌گیری که ذهن ما باید دائماً تمایلات فعال و هدفمندانه را تولید و بازتولید کند تا تداوم داشته باشد، آسان‌تر است. باور این مسئله آسان است که ثابت‌قدم بودن ناشی از تلاش‌های مکرر و آگاهانه ما برای هدایت اعمال تا رسیدن به اهداف‌مان است. اگر الگوهای رفتاری ما نتیجه «فقط انجامش بده» بودند که باور بسیاری از ما است، آن‌وقت ذهن آگاه‌مان باید ادامه‌دادن کارهایی را انتخاب می‌کرد که هر روز می‌کند .
اگر ذهن‌مان را مجبور کنیم، ممکن است این کار را بکند، اما ذهن آگاه ما ارتباط اندکی با تمام انواع کارهایی دارد که می‌کنیم – مخصوصاً عادت‌هایمان. درعوض دستگاهی عظیم، نیمه‌پنهان و ناآگاه مشغول کار است، دستگاهی که می‌توانیم با علامت‌ها و اشاره‌هایی از ذهن آگاه‌مان هدایتش کنیم، اما درنهایت مستقلاً کار می‌کند، بدون اینکه کنترل اجرایی چندان دخالتی در آن داشته باشد. این بخش‌های ما بسیار متفاوت از خودِ آگاهی هستند که می‌شناسیم و می‌توان آنها را به روش‌هایی کاملاً متفاوت به کار گرفت.
این کتاب اثر مهمی است که چگونگی شکل‌گیری عادت‌ها را برای‌تان توضیح می‌دهد و به شما می‌آموزد تا بتوانید در آن‌ها تغییراتی مثبت ایجاد کنید و سطح کیفی زندگی خود را ارتقا دهید.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "عادت های خوب، عادت های بد" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک