loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

استیون هاوکینگ

5 / 0
like like
like like

کتاب " استیون هاوکینگ" نوشته  فلوریان فرایستتر ستاره شناس، وبلاگ نویس، نویسنده و پادکستری اتریشی است. وی دکترای خود را در انستیتوی نجوم دانشگاه وین گذراند و سپس به عنوان ستاره شناس در رصدخانه دانشگاه ینا و موسسه محاسبات نجومی در هایدلبرگ مشغول به کار شد.
استیون هاوکینگ شناخته شده ترین دانشمند هم عصر ماست. داشتن ذهنی رها و مشکلات جسمی فراوانش او را برای همه جذاب کرده بود. آشنایی با دانش و چالش های وی، همواره، برای همه جذاب بوده و به همین دلیل، کتاب های متعددی درباره اش نوشته شده است که بیشترشان به زندگی و مسائل تاریخی مرتبط با او پرداخته اند.
هاوکینگ تمام زندگی علمی خود را وقف تحقیقاتی کرد که درست برخلاف تحقیقات عملی و کاربردی بود، اما این مسئله دقیقا همان چیزی بود که کارهایش را برای بسیاری از افراد جذاب می کرد. او به ما می آموزد که جهان تا چه اندازه می تواند جذاب باشد و به اشتراک گذاشتن این جذابیت با دیگران تا چه حد شگفت انگیز است. این دانشمند بزرگ، در تمام دورة فعالیت علمی خود، صرفا در پی یافتن پاسخ سوالات بزرگ بشریت نبود؛ بلکه از آن مهم تر، همیشه سعی می کرد به گونه ای در مورد کارش صحبت کند که تعداد بیشتری از مردم بتوانند در یافته های او سهیم شوند.
کتاب پیش رو مروری بر کارهای استیون هاوکینگ با تمرکز بر کتاب های تاریخچه زمان و جهان در پوست گردو است و بر مفاهیم علمی مرتبط با کارهای او تمرکز دارد. در این کتاب، سعی شده بیشترین اطلاعات در کمترین حجم ممکن ارائه شود و به مفاهیمی همچون تابش هاوکینگ، پارادوکس اطلاعات در سیاه چاله، کوانتوم و همچنین زمان موهومی به صورت مفهومی پرداخته شده است؛ به صورتی که دیدگاه خواننده را دربارة این موضوعات تغییر خواهد داد.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "استیون هاوکینگ" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک