loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ایوب

5 / 0
like like
like like

کتاب "ایوب" نوشته  یوزف روت یکی از کارهای برجسته و مهم این نویسنده اتریشی است که موضوع اصلی آن الهام گرفته شده از «کتاب ایوب» است. کتاب ایوب یکی از کتب عهد عتیق است‌. کتابی که مشخصاً درباره رنج و سختی‌های ایوب پیامبر و صبر و تحمل اوست. در این رمان نیز، ما شاهد رنج و بدبختی شخصیت اصلی از یک دنیای معمولی به یک دنیای سیاه و بی‌معنی هستیم که در آن رنج انسان‌ها به طور مساوی تقسیم نشده است. در پشت جلد کتاب خلاصه‌ای از داستان رمان آمده است:
ایوب یهودی پرهیزگار و تنگدستی است که به کودکان تورات می‌آموزد. او در گریز از آماج بلایایی که از هر سو به سرش باریده است، همراه همسر و دخترش به آمریکا می‌رود. اما در دنیای تازه رنج، تحمل‌ناپذیرتر از پیش بر سر او آوار می‌شود، چنان‌که ایمانش را از دست می‌دهد… .

روت در طول زندگی‌اش حوادث و اتفاقات بسیاری را از سر گذراند. او از نویسندگان متعهد و ضدجنگ بود که پس از به قدرت رسیدن هیتلر کتاب‌هایش در آلمان ممنوع شد و از همین رو به تبعیدی خودخواسته رفت و در فقر و تنگدستی درگذشت. یوزف روت روزهای آخر عمرش به یک دائم‌الخمر و بی‌خانمان تبدیل شده بود. در نهایت هم در یک گرم‌خانه مخصوص تهیدستان‌ از دنیا رفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ایوب" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک