loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

قصه گویی به روش پیکسار (قوانینی برای روایت بر مینای بهترین فیلم های پیکسار)

5 / 0
like like
like like

کتاب "قصه‌گویی به روش پیکسار"، نوشته‌ دن موشوویتز است. استودیو انیمیشن پیکسار یک شرکت پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی صاحب سبک است که در سال 1986 توسط استیو جابز خریداری شد و از آن سال انیمیشن های متعددی را روانه بازار کرده است. اولین آنها داستان اسباب‌بازی در 1995 (اولین فیلم بلند CGI در تاریخ که تاکنون منتشر شده) و آخرین آنها روح در سال 2020 است.

کتاب یازده فصل دارد و در هر فصل، نویسنده یکی از ترفندهای پیکسار را برای جذاب‌ترکردن فیلم‌نامه‌ها با ذکر مثال‌هایی از انیمیشن‌های پیکسار توضیح داده. حسن ختام هر فصل‌ها نیز با کارکرد آن ترفند در انیمیشن "درون و بیرون" (Inside out) تمام شده است. این کتاب با فصل انتخاب ایده آغاز می شود و توضیح می دهد چطور فیلمنامه نویس یا نویسنده باید ایده اش را انتخاب کند و چه ایده هایی قدرت گسترش یافتن در طول داستان را دارند. شخصیت پردازی، درام و تعارض، ساختار در فیلمنامه های پیکسار، شخصیت های شریر، درون مایه و پایان بندی از جمله دیگر فصل های کتاب قصه گویی به روش پیکسار هستند.
مترجم درباره‌ کتاب خود می‌گوید: «دن موشوویتز آن‌قدر روان و واضح، گام‌به‌گام با ارجاع به انیمیشن‌های محبوب پیکسار شیوه‌ فیلمنامه‌نویسی آن‌ها را توضیح داده که باعث می‌شود این کتاب نه فقط برای فیلمنامه‌نویسان یا تحلیلگران سینما، که برای داستان‌نویسان یا هر کسی که می‌خواهد قصه‌ای بنویسد، کاربردی و جذاب باشد.»

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "قصه گویی به روش پیکسار (قوانینی برای روایت بر مینای بهترین فیلم های پیکسار)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک