loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

گوریل

5 / 0
like like
like like

کتاب "گوریل" نوشته آنتونی براون نویسنده و تصویرگر برنده جایزه هانس کریستین اندرسن (ارزشمندترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان) است.

حنا گوریل ها را خیلی دوست دارد ولی تا به حال از نزدیک آن ها ندیده است. پدرش مردی بسیار گرفتار است و فرصت این را ندارد حنا را به باغ وحش ببرد، او در واقع فرصت هیچ کاری را ندارد. حنا برای هدیه تولد خود از پدر یک گوریل می خواهد؛ یک گوریل واقعی، اما وقتی می بیند که پدر برای او یک گوریل اسباب بازی خریده بسیار ناراحت می شود.
اما یک دفعه اتفاقی بسیار هیجان انگیز و باور نکردنی روی می دهد؛ گوریل اسباب بازی بزرگ و بزرگتر شده و به گوریلی واقعی تبدیل می شود. و عجیب تر آن که این گوریل لباس های پدر حنا را می پوشد و با او به باغ وحش می روند آن هم در شب! ...
این کتاب یکی از قوی ترین کتاب های تصویری کودکان است. در واقع هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند از این کتاب لذت ببرند، کتابی که متن و تصویر پرقدرت آن حس هایی چون غم، شادی و شگفتی را به خواننده انتقال می دهند و خواننده را وادار به فکر کردن می کند.
داستان این کتاب به ظرافت، رابطه یک پدر و دختر را به نمایش می گذارد و برای والدینی که دل مشغولی ها و گرفتاری ها آن ها را از نیازهای عاطفی کودکانشان غافل کرده است بسیار آموزنده خواهد بود.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "گوریل" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک