loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

داستان خانوادگی

5 / 0
like like
like like

کتاب "داستان خانوادگی" نوشته واسکو پراتولینی نویسنده ایتالیایی است که در یک خانواده کارگری در شهر  فلورانس به دنیا آمد . فضای داستان های پراتولینی با الهام از همین اصل و نسب کارگری است . او به ‌ویژه برای تصویر کردن زندگی فقرای فلورانس در دورهٔ فاشیسم شناخته می‌شود و همچنین چهره‌ای برجسته در نئورئالیسم ایتالیایی دارد.
رمان "داستان خانوادگی" از زاویه اول شخص که یکی از پسران خانواده است روایت می شود. او قصه برادرش را باز می گوید که پس از یتیم شدن تحت تکفل خانواده ای قرار گرفته اما بعد از مدتی آن خانواده نیز با از دست دادن ثروت و سرمایه خانوادگی، به فقر و فلاکت دچار می شود. او زندگی سختی را می گذراند تا این که رشد می کند و صاحب فرزند می شود و ...
خواندن داستان خانوادگی اثر واسکو پراتولینی با چنین احساسی به پایان می‌رسد. چرا انسان‌ها باید رنج بکشند؟ چه چیز باعث می‌شود تا آنان بدین‌گونه خود را به دیوارهای پوچی این جهان بسپارند و از دیوار این جهان به دیوار جهان دیگری گذر کنند. انسان‌هایی که به نظر می‌رسد قربانی گناهان ناچیز خود شده‌اند و همیشه در خلأی تاریک به سر می‌برند و خلأی که امکان پر کردن آن را با هیچ چیز نمی‌توان میسر کرد، شاید حتی با مرگ.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "داستان خانوادگی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک