loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

پناه بر رویا

5 / 0
like like
like like

مجموعه داستان "پناه بر رویا" تازه ترین اثر داستانی است که با سرپرستی سیروس همتی، نویسنده، نمایشنامه نویس، کارگردان گردآوری شده است. این مجموعه یکی از تازه ترین خروجی کارگاه های آکادمی داستان کتاب نیستان است که مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه است و به موضوعات خاصی همچون عالم ماوراءالطبیعه، داستان سرایی توسط فرشته مرگ و... می‌پردازد. در این کتاب مخاطب با داستان‌های کوتاهی روبرو است که از منظر انتخاب سوژه در آن ایده‌های ناب و بکر زیادی دیده می‌شود. از سفر در رویا تا بازگویی داستان از زبان ملک الموت. انتخاب داستان‌هایی با تم تخیلی و متهورانه و یا روایت از زبان افراد و موجوداتی که کمتر نویسنده‌ای تا پیش از آن به سراغش رفته است در این مجموعه اتفاق افتاده است.
همچنین در این مجموعه زبان محاوره‌ای رایج در تمامی داستان‌ها اتفاق افتاده است که ناشی از سبک نمایشنامه‌‌نویسی همتی است. این محاوره‌نویسی در موارد زیادی به نزدیکی و همذات‌پنداری مخاطبان داستان با کتاب کمک زیادی کرده است.
در کنار این مساله در تمامی داستان‌های این مجموعه می‌توان تمی از طنز را نیز ردیابی کرد. طنزی که هدف از کاربرد آن ایجاد نوعی سرخوشی در متن است که ارتباط گرفتن با محتوا و تم داستان را پررنگ تر و عمیق‌تر می‌کند. کارکرد طنز در این داستان در کنار استفاده از محاوره در جذب بیشتر مخاطب و در مواردی اندک نیز بهره‌گیری از هنر گروتسک برای روایت داستان است و به همین خاطر نباید انتظار یک فکاهه یا داستان صرفا سرگرم کننده طناز را از این مجموعه داشت.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پناه بر رویا" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک