loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

روزگار سخت - گالینگور

5 / 0
like like
like like

کتاب "روزگار سخت" آخرین رمان ماریو بارگاس یوسا، نویسنده‌ی شهیر پرویی، است که در اکتبر 2019 به‌زبان اسپانیایی منتشر شده است.
داستان کتاب در مورد مداخله ایالات متحده آمریکا در گواتمالا و مشکلات سر راه دولت مردمی خاکوبو آربنز است که در سال های نیمه قرن بیستم میلادی روایت می شود. رئیس جمهور بر این باور است که می تواند با ترویج دموکراسی و سرمایه داری آمریکایی، گواتمالا را به مدلی پیشرفته تبدیل کند اما رویاهای او به صورت دیگری پیش رفته و آمریکا نقشه دیگری برای او چیده است.
آثار یوسا، تصویری از دوران معاصر کشور پرو و تعامل مردم با رویدادهای این کشور و جهان را به نمایش می‌گذارد. بارگاس یوسا، به مانند بسیاری از نویسندگان آمریکای لاتین، زندگی سیاسی پرشوری داشته است. او در آغاز گرایش‌های چپ داشت، اما به تدریج به سوی لیبرالیسم گرایش پیدا کرده و از منتقدان جریان انقلابی آمریکای لاتین به رهبری فیدل کاسترو شد. بخشی از این انتقادهای او متوجه گابریل گارسیا مارکز، دوست سابقش بوده است. یوسا، مارکز را به سبب پشتیبانی از فیدل کاسترو، به چشم‌پوشی از حقیقت متهم کرده بود.  او هم‌اکنون به دعوت دانشگاه پرینستون به عنوان استاد مهمان در این دانشگاه به تدریس مشغول است.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "روزگار سخت - گالینگور" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک