loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

مرلین مونرو غمگین نیست

5 / 4
like like
like like

«مرلین مونرو غمگین نیست» رمانی است از محمدامین چیتگران در حال‌‌وهوای اواخر دهۀ پنجاه. داستان دو خط اصلی دارد: روایتی از صدام حسین و خانواده‌اش در بغداد و داستان خانوادۀ آقای منوچهری در تهران. 
رمان با این صحنه آغاز می‌شود که ساجده طفلاح، همسر صدام، از او می‌خواهد که شام را در بلندی‌های تهران بخورند شاید از همین جاست که فتح ایران در سر صدام شکل می‌گیرد و خیلی زود دست‌به‌کار می‌شود. 
نویسنده رمان با تلاقی واقعیت و خیال به زندگی خصوصی دیکتاتور عراق، نزدیک می‌شود. ماجراهای ازدواج دختر صدام با پسرعمویش یا رابطه مخفیانه و خونبار دیکتاتور‌ با معشوقه‌اش از این جمله‌اند.

در خط دیگر اثر و در خانواده منوچهری یونس، پسر خانواده، عضو سازمان مجاهدین خلق(منافقین) است و در این مسیر پای دو نفر از دوستانش، پریسا و بهزاد را به داستان باز می‌کند. 
«مرلین مونرو غمگین نیست» در کنار تم عاشقانه‌ای که روایت می‌کند، از توصیف خشونت ابایی ندارد و پایانی تراژدیک را رقم می‌زند.

برشی از متن کتاب:
سلام.غلط پشت غلط!این روش دلبری نیست آقا.دو خط حافظ و بیدل و دهلوی بخوانید تا ببینید این نیست راه کام گرفتن از معشوق.علی ایّ حال درست نیست این‌طور در عموم و جمع خودنمایی.ساده لوحانه است.
با احترام،پریسا

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مرلین مونرو غمگین نیست" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک